Staalvænge Gaard Sidespor
Staalvænge Gaard Sidespor (stikspor) lå på nordsiden af Kalvehavebanens hovedspor, cirka 500 meter vest for Stålvænge Trinbræt, der lå på vestsiden af Petersgård Markvej. Staalvænge Gaard Sidespor startede uden sidespor, hvor der blev læsset vogne på "fri bane" fra den 1. oktober 1924, men sidesporet/læssesporet blev anlagt ca. 1½ senere i 1926, hvor indkørslen til sidesporet var fra vest i kørselsretning fra Langebæk Station mod Kalvehave.
Staalvænge Gaard Sidespor var anlagt syd for Staalvænge Gaard som roelæssespor til de store gårde i området. I den østlige ende af sidesporet var der nord for sidesporet en kampestens læsserampe til læsning af kreaturer.
Hvor Kalvehavebanen generelt benyttede grusballast, var ballasten fra Staalvænge Gaard Sidespor op mod Langebæk Station udført med stenballast – et arbejde, der var udført som et beskæftigelsesarbejde under 2. verdenskrig.
Sidespor blev nedlagt og taget op i 1952, da roetransporterne ophørte. Sporskiftet, fra Staalvænge Gaard Sidespor, blev genbrugt til et nyt remisespor i Kalvehave, hvor der var bygget endnu et fag til remisen til brug for den nye skinnebus SM 4.