Bjergesø Station
Bjergesø Station skulle oprindelig have være navngivet Vallekilde Station, men man mente at det var for misvisende, da Vallekilde by lå et pænt stykke fra Hørve-Værslev Jernbane. Derfor blev navnet til Bjerresø Station, som fik ændret navn den 15. maj 1933 til Bjærgesø og igen navneændring den 15. maj 1949 til Bjergesø.
Bjergesø Station lå øst for den gamle sognevej der gik fra Vallekilde til Snavhuse og Dragsholm, hvor der går hhv. en vej mod sydvest til Skippinge og mod vest til Starreklinte. Bjergesø Stationens opland var meget sparsomt, da der ikke var nævneværdig bebyggelse i området ved anlæggelsen af stationen. Der kom heller ikke i stationens levetid meget bebyggelse til, da det meget kuperede terræn med de store højdeforskelle ikke var noget der tiltrak en større bebyggelse.
Vallekilde by var med højskolen og havde en vis interesse i gode transportmuligheder, men Vallekilde kom ikke til at betyde meget for hverken Bjergesø Station eller Hørve-Værslev Jernbane, da man herfra typisk sendte folk til og fra Hørve Station med hestevogn og senere med bil og bus. Godstransporterne til og fra Bjergesø Station var yderst begrænsede, hvor der reelt set kun var under 2. verdenskrig blev afsendt rimelige transporter af sukkerroer til Gørlev Sukkerfabrik. Sukkertransporterne blev afsendt fra det 53 meter langt læsse- og omløbsspor nordøst for Bjergesø Station.
Stationsbygningen i Bjergesø, er opført efter samme arkitekturprincipper som Hørve-Værslev Jernbanes øvrige mellemstationer. Dog er Bjergesø Station kun ganske lille med en grundplan på 8 * 8 meter, hvor stationsbygningen oprindeligt var opført i røde mursten, men er i er i dag vandskuret og kalket skagensgul. I stationsbygningen var der en lille ventesal og en meget beskeden lejlighed med to stuer og køkken i stueetagen samt ét soveværelse på 1. salen. Lejligheden blev udlejet til en baneformand, der gav den nette sum af 35 kr. pr. måned i husleje.
Ved Bjergesø Station blev der aldrig opført et varehus, ligesom der heller ikke blev etableredes en egentlig perron ved sporet.
Oprindelig var der fuld ekspedition, men i 1930'erne indskrænkedes ekspeditionen til kun at omhandle billetsalg og ekspedition af banepakker, hvor der senere igen kun var ekspedition to timer dagligt.
Efter nedlæggelse af Hørve-Værslev Jernbane den 31. december 1956 blev Starreklinte Station solgt til privat beboelse.