Skærven Trinbræt
Skærven Trinbræt lå på Nyborg-Slipshavn Banen, som åbnede den 1. april 1883 til brug for isbådtransporterne på Storebælt, men blev dog ikke brugt meget til dette formål. Delstrækningen Knudshoved-Slipshavn lukkede allerede igen i 1905, men Nyborg-Knudshovedstrækningen fortsatte, frem til 1911, hvor den sparsomme kørsel blev kørt som "havnebanekørsel".
I 1922 blev der oprettet et sidespor, lidt øst for det senere Skærven Trinbræt, som gik til Nyborg Stengrav. Først i 1928 åbnede Skærven Trinbræt til brug for badetogene, men Skærven Trinbræt blev indstilles i 1940 pga. 2. verdenskrig og kørslen blev først genoptaget i sommeren 1946. Kørslerne aftog hurtigt og fra 1950 og frem til banens lukning i 1956, var der reelt set ingen trafik på hverken bane eller Skærven Trinbræt.
Skærven Trinbræt var en sparsom jordperron uden ventebygning eller lignende. Der forer fandtes kun en lille kommunikationshytte, men en strækningstelefon til brugt for kommunikation mellem Nyborg H og personalet på badetogene.