Charlottenlund Øst Billetsalgssted
Charlottenlund Øst Billetsalgssted er også omtalt som "Charlottenlund Østre Station" og "Ch østre B".
Charlottenlund Øst Billetsalgssted stammer fra Charlottenlund Stations 2. støtte ombygningsperiode, hvor man under "byggerodet" kunne købe billetter her. Charlottenlund Stations første ombygningsperiode, fandt sted ved århundredeskiftet, hvorfra den nuværende hovedbygning stammer fra. Samtidig ændredes sporforholdene således, at der var to perronspor med to mellemliggende overhalingsspor. Charlottenlund Stations anden ombygningsperiode strakte sig fra 1919 til 1928. Perrontunnellen var dog taget i brug et par år tidligere. Når udvidelsesarbejdet stod på i ni år, så skyldtes det anlægget af 2. dobbeltspor Hellerup-Klampenborg. Dette kunne tages i brug i 1922, før broen for Jægersborg Allé var helt færdig i 1923.
Charlottenlund Øst Billetsalgssted havde næsten fuld ekspedition, hvor billetsalg dog kun var til nærtrafikken og de nordsjællandske privatbaner og ligeledes ekspedition af rejsegods, banepakker og gods. Billetsalget var for ca. de 95% vedkommende til bybanen, og der solgtes fra 1927-1937 godt en halv million enkeltbilletter og næsten lige så mange dobbeltbilletter. I årene 1937-1957 var tallene hhv. knapt 200.000 og godt 200.000. I de seneste år gjorde man klogt i ikke at købe andre billetter end til bybanen i Charlottenlund Øst Billetsalgssted, for den ældre tjenestedame, der enevældigt herskede over stedet, nægtede at sælge andre og henviste de rejsende til Charlottenlund Station.
Charlottenlund Øst Billetsalgssted blev lukket den 21. oktober 1956, dog var godsekspeditionen flyttet til hovedbygningen på Charlottenlund Station to år tidligere.