Lillebæltsbroen Blokpost
Lillebæltsbroen Blokpost åbnede sammen med Lillebæltsbroen den 14. maj 1935.
Ved Lillebæltsbroens åbning i 1935 blev strækningen Middelfart-Fredericia forsynet med manuel linieblok med tilhørende blokpost og brovagt, som var i en lille indbygget bygning i Lillebæltsbroens gitterkonstruktion.
Lillebæltsbroen Blokpost fik hurtig en ekstra funktion, ud over blokpost og brovagt, tilkom også brandvagt på Lillebæltsbroen. Brodækket i jernbanesiden af Lillebæltsbroen var desværre konstrueret af træ, hvilket kom til at give store udfordringer med flere større og mindre brande.
I 1945 blev en skinnedrager beskadigedes på Lillebæltsbroen ved en mindre brand i træbrodækket og hastigheden over Lillebæltsbroen blev efterfølgende nedsat til 60 km/t. Året efter udbrød en ny og større brand i selvsamme træbrodæk. I flere dage skulle der udveksles passagerer på begge sider af Lillebæltsbroen, hvorefter kørslen blev genoptaget i det ene spor, Middelfart -> Fredericia sporet, med en hastighedsnedsættelse til 20 km/t. Da der ikke var transversalsporskifte mellem Fredericia og Middelfart, måtte sporet Fredericia -> Middelfart spærres af.
For at metigere fremtidige problemer, blev brandskaderne udbedret og træbrodækket erstattet af stålplader. Samtidigt blev der etableredes et transversalsporskifte ved Snoghøj, men strækningen Snoghøj -> Middelfart blev ført genåbnet i 1949, til da brodækket var helt udskiftet.
Lillebæltsbroen Blokpost blev nedlagt i 1964 da strækningen Middelfart-Fredericia fik automatisk linieblok.