Kildebakke Trinbræt [1935-1964]
Kildebakke Trinbræt åbnede den 15. maj 1935 på Slangerupbanen og der blev ved lejligheden oprettet en fin rummelig ventebygning bygget i bungalow stil. På Kildebakke Trinbræt blev der ikke etableret billetsalg.
DSB overtog Slangerupbanen i 1948, og efter overtagelse af banen skete der også strukturelle ændringer i brugen af banen. Op igennem 1950'erne ændredes trafikken sig fra at banen var en typisk "skovtursbane", til i større omfang at være "pendlerbane" for de mange nye boligbyggerier der kom i banens opland.
I 1960 startede DSB med en modernisering af banen og man gik i gang med at bygge en ny Kildebakke Station. I byggeperioden gav det manglende billetsalg udfordringer og DSB løste problemet, ikke ved at indrette en et midlertidigt billetsalgskontor i den gamle bygning, men ved at udsende en medarbejder fra Buddinge station, som med et bærbart billetsalg, vandrede frem og tilbage på perronen i al slags vejr på Kildebakke Trinbræt.
Dette stod på indtil 1964, hvor den nuværende ekspeditionsbygning kunne ibrugtages og den forrige bygning blev nedrevet samme år.