Troldhedebanen

Troldhedebanen
Bogtitel
Forfatter
Udgivelsesår
Sidetal
Udgivelsessted
Forlag
ISBN
Troldhedebanen
Helge Kjerside, Finn & Steen Christensen
2002
368
Lunderskov
Lokomotivklubben KLK
87-980484-1-4

Bogen omhandler følgende jernbaner

Jernbanens navnOperatørLængdeÅbnetNedlagt
Troldhede-Kolding TKVJ 87,91917.08.251968.03.31

Bogen omhandler følgende jernbaneoperatører

EjendomsmærkeJernbaneselskab
TKVJTroldhede-Kolding-Vejen Jernbane

Bogen omhandler følgende stationer

Stationens navnBeskrivelse
Stedet er fotograferet Troldhede Station (Td)Troldhede station havde remise, drejeskive, vandtårn, egen perron og 3....
Overby TrinbrætOverby Trinbræt var med jordperron og skur inde på marken.
Sønder Felding Station (Sdf)Sønder Felding Station var med 248 m læssespor, privat varehus, fold o....
Kærhede Trinbræt med SidesporKærhede startede som sidespor fra 1918 til 1927. Fra 1929 blev Kærhede....
Sandet StationSandet startede som sidespor, men blev fra 1918 station med et 150 m l....
Odinsgård Trinbræt
Stakroge StationStakroge Station var med 294 m krydsnings- og læssespor og 136 m læsse....
Skærsig TrinbrætSkærsig Trinbræt var med jordperron.
Sønder Omme StationSønder Omme station var med 350 m krydsningsspor, troljeskur, vognvægt....
Birkebæk TrinbrætBirkebæk Trinbræt blev etableret før 1942 og var med jordperron og træ....
Hjortlund TrinbrætHjortlund Trinbræt er etableret før 1942 og var med jordperron.
Simmelbæk TrinbrætSimmelbæk Trinbræt var med jordperron og lukket træskur.
Stedet er fotograferet Grindsted Station (Gi)Grindsted station var med remise og havde forbindelse med Diagonalbane....
Rishøj (Fugdal) Trinbræt med SidesporRishøj sidespor fra 1918 skiftede navn i 1928 til Fugdal sidespor, som....
Hejnsvig Station (Hjv)Hejnsvig Station var med 293 m krydsningsspor og vognvægt. Nordvest fo....
Lyngsminde TrinbrætLyngsminde Trinbræt var med grusperron og svellekant.
Gilbjerg Trinbræt med SidesporGilbjerg Trinbræt var med jordperron og blikskur neden for en trappe, ....
Vorbasse Station (Vba)Vorbasse Station var med 284 m krydsningsspor. Nordvest for bygningen ....
Højmose TrinbrætHøjmose Trinbræt var med jordperron.
Skødebjerg Nord SidesporSkødebjerg Nord var med et sidespor på 212 m og var også med tørveramp....
Skødebjerg Syd Trinbræt med SidesporSkødebjerg Syd havde et sidespor på 96 m. I 1927 blev Skødebjerg Syd o....
Fitting StationFitting Trinbræt blev i 1918 opgraderet til station med et 88 m læsses....
Skødebro Trinbræt
Klebæk TrinbrætKlebæk Trinbræt var med jordperron.
Bække Station (Bæk)Bække Station var med 260 m krydsningsspor og vognvægt. Syd for bygnin....
Staushede TrinbrætStaushede Trinbræt var med kort grusperron og blikskur lidt væk fra ba....
Gesten Station (Gtn)Gesten station havde 4 gennemgående spor og vest for bygningen et side....
Øster Gesten TrinbrætØster Gesten Trinbræt var med kort grusperron og blikskur.
Veerst StationVeerst Station havde øst for bygningen et 117 m læssespor med sporskif....
Hundsholt TrinbrætHundsholt Trinbræt var med grusperron og træskur.
Jordrup Station (Jop)Jordrup Station var med 300 m krydsningsspor og et 144 m læssespor, ga....
Korsvang StationKorsvang Station havde øst for bygningen 96 m læssespor med sporskifte....
Ferup StationFerup Station havde Vest for bygningen et 92 m læssespor med sporskift....
Dybvadbro StationDybvadbro Station havde øst for bygningen et 142 m læssespor med spors....
Bramdrupdam TrinbrætBramdrupdam Trinbræt var med grusperron, træskur og kiosk.
Komarkshusene TrinbrætKomarkshusene Trinbræt var med grusperron. Komarkshusene blev i 1918 ....
Stedet er fotograferet Kolding Banegård (Kd)Den første banegård i Kolding blev indviet 1. november 1866 sammen med....

Lige nu er der: 19 aktive samtidige brugere på danskejernbaner.dk

Copyright © 1999-2020 by danskejernbaner.dk - E-Mail: mail@danskejernbaner.dk - CMS Version 5.5.2 - build: 2020.08.11-17:54:03