AHJ ML 5203
Startede med litra: AHJ ML 5203, men blev senere omlitreret til: OHJ 40.
Frichs "firkantet" 5-akslet lokomotiv fra 1936 står som en markant konstruktion inden for dansk materieludvikling. Motorlokomotiverne var kendetegnet ved at de var konstrueret ud for at de skulle opfylde et behov og ikke design for øje. Frichs var kendt for sin produktion af lokomotiver og andet rullende materiel og spillede en væsentlig rolle i udviklingen til de danske jernbaner. Det "firkantede" 5-akslede lokomotivtype var et forsøg fra Frichs på at hjælpe de danske privatbaner med at blive motoriseret med et kraftigt motorlokomotiv i en tid, hvor dampdriften stadig var en af de primære transportformer på jernbanen.
Det "firkantede" lokomotiv fra Frichs var bemærkelsesværdigt for sin karakteristiske kasseformede eller firkantede form, hvilket var en markant afvigelse fra de mere traditionelle afrundede former, som var almindelige blandt damplokomotiver på den tid. Denne unikke form var ikke et designvalg men beregnet til at tjente praktiske formål, såsom forbedret plads til dieselmotoren og lettere adgang til vedligeholdelse.
Lokomotivet var udstyret med fem aksler, hvor den trak på de tre af dem, hvilket gav det en betydelig trækkraft – et design, som gjorde det specielt velegnet til at fordele trækkraften og akseltrykket, hvilket var en stor fordel for godstransporterne på privatbanerne.
AHJ ML 5203 blev solgt til OHJ, hvor lokomotivet kom blev til OHJ 40. I dag er lokomotivet bevaret ved MHVJ veteranbane.
AHB ML 3202 blev solgt til MHVJ (DJK) i 1979, men blev allerede ophugget i 1981.