NJJ DM 507, blev senere omlitreret til: LT DM 507., en artikel om NJJ DM 507, blev senere omlitreret til: LT DM 507.
DSB's Første Anskaffelse af Desiro Togsæt fra Siemens
DSB var den første operatør i Danmark, der anskaffede Desiro togsæt fra Siemens. I december 2000 lejede DSB tre Desiro vognsæt fra Angel Trains Contracts Ltd. Disse togsæt, som var nybyggede af Siemens i Tyskland, var identiske med den tyske type DB 642. Efter at være blevet udstyret med blandt andet kaffeautomater, blev de sat i ordinær drift på Svendborgbanen den 22. marts 2001 som MQ 4951/4971, MQ 4952/4972 og MQ 4953/4973.Positive Erfaringer og Udvidelse af Flåden
DSB's erfaringer med Desiro-togsættene var så positive, at DSB i 2002 besluttede at leje yderligere 12 nye togsæt fra Angel Trains Contracts Ltd. til at afvikle driften på Svendborgbanen med Desiro MQ-togsættene. De tre oprindelige togsæt blev tilbageleveret, og de 12 nye sæt ankom lakeret i DSB's nye grå/blå design i efteråret 2002.Tekniske Detaljer om Desiro Togsæt
Hver vogn i togsættet er udstyret med en 6-cylindret motor af typen MTU 6R-183-TD13H, som overfører effekten via hydraulisk transmission til den yderste bogie. De to vogne i togsættet deler en fælles Jacobs-bogie. Hvor vognkasserne er bygget i aluminium, er fronterne udført i glasfiber. Desiro MQ-togsættene er konstrueret som meget fleksible nærbanetog med lavtliggende gulv, flexrum, store panoramavinduer, brede døre og klimaanlæg. Toget er udstyret med Scharfenbergkoblinger og kan sammenkobles med op til tre togsæt.Udvidelse til Grenåbanen
I løbet af 2002 blev DSB's 12 togsæt sat i drift på Svendborgbanen, hvor de erstattede MR-togene. I 2010 leverede Siemens yderligere otte togsæt (MQ 4123-4130) til brug på Grenåbanen, hvor de erstattede litra MR. Disse togsæt blev udstyret med dieselmotorer af typen MTU 6H-1800-R82P med en samlet effekt på 670 kW og fik også to ekstra klapsæder.Specifikt information om NJJ DM 507
NJJ DM 507 bar navnet Knuth Becker frem til 2019.