Siemens Mobility GmbH
Siemens Mobility GmbH: En Pioner inden for Jernbanetransport og Teknologisk Innovation
Siemens Mobility GmbH begyndte sin rejse med grundlæggelsen af Waggon-Fabrik AG Uerdingen den 16. marts 1898. Fabrikken, som blev overtaget af Siemens i 1989, har gennem årene vokset sig større og beskæftiger i dag mere end 2.000 ansatte, der arbejder med design, udvikling og produktion af tog og elektriske komponenter. Siemens Mobilitys historie er tæt knyttet til den industrielle revolution og afspejler den teknologiske udvikling inden for mobilitetssektoren gennem mere end et århundrede. Siemens Mobility har været en central aktør i at forme moderne jernbanetransport ved hjælp af innovation og teknologisk lederskab, fra de tidlige dampdrevne lokomotiver til nutidens højhastighedstog og elektriske transportsystemer.Siemens' Engagement i Jernbanetransport
Siemens' engagement i transportsektoren begyndte allerede i det 19. århundrede med Werner von Siemens, grundlæggeren af Siemens AG, som udførte banebrydende arbejde inden for elektrisk ingeniørvidenskab. I 1879 præsenterede Siemens den første elektriske jernbane på verdensudstillingen i Berlin. Dette eksperimentelle sporvognssystem markerede begyndelsen på elektrificeringen af jernbanetransporten og lagde fundamentet for Siemens Mobilitys fremtidige udvikling. Siemens har siden leveret metrosystemer til en lang række byer verden over, herunder München, Berlin og Shanghai.Siemens' Produktion og Teknologiske Fremskridt
Siemens Mobility GmbH producerer årligt omkring 600 jernbanekøretøjer. På fabrikkens produktionsområde på cirka 74.000 m² og logistikområde på omkring 64.200 m² fremstilles nogle af de mest avancerede tog, herunder Mireo, Desiro, Velaro og ICE4. Siemens har været en af de første virksomheder til at udvikle højhastighedstog, og den 1. maj 1988 satte ICE-toget (IC Experimental) en verdensrekord med en hastighed på 406,3 km/t.Siemens Mobility GmbH er i gang med en omlægning af produktionen fra dieseltog til brint- og batteridrevne tog i form af Mireo Plus H og Mireo Plus B. Disse togtyper kombinerer innovation og bæredygtighed og er særligt designet til strækninger, hvor elektrificering med luftledninger ikke er praktisk eller økonomisk forsvarligt.