Annerup Trinbræt (Apt), en artikel om Annerup Trinbræt
Annerup trinbræt blev nedlagt og nedrevet da Randers-Aalborg banen blev udvidet med dobbeltspor.
Stamdata for Annerup Trinbræt
Byggeår | 1928 |
Åbnet | 1928 |
Nedlagt | 1951 |
Nedrevet | 1951 |
Stednavneforkortelse | Apt |
Højdeplacering over havet | 19,8 meter |
GPS koordinater | 56.912605,9.853480 |
Annerup Trinbræt servicerede følgende jernbaner
Jernbanens navn | Operatør | Længde | Åbnet | Nedlagt |
---|---|---|---|---|
Randers-Aalborg | DSB | 80,7 | 1869.09.19 | I drift |
Billede af Annerup Trinbræt
Fotograf: Jacob Laursen - Dato: den 24. juli 2021 Download billede
Billeder af Annerup Trinbræt
Fotograf: Jacob Laursen - Dato: den 24. juli 2021 Download billede
Google Street View af Annerup Trinbræt
Kilde: © Street View, by Google Maps - Dato: den 25. december 2021 - LINK til kilde.
Kort over Annerup Trinbræt
Kort over Annerup Trinbræt - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Ortofoto forår)
Kort over Annerup Trinbræt - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Ortofoto forår)
Kort over Annerup Trinbræt - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Topgrafisk kort 1980-2001)
Kort over Annerup Trinbræt - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Topografisk kort 1953-1976)
Kort over Annerup Trinbræt - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Lave Målebordsblade 1901-1971)
Litteratur for: Annerup Trinbræt
>> Husk at støtte de hårdarbejdende forfattere, som bruger meget tid på at sikre vores danske jernbanehistorie. <<
Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN | Nordjyske jernbaner Niels Jensen 1976 119 København J. Fr. Clausen 87-11-03756-3 |