Ifm. at banen skulle laves dobbeltsporet, byggede man i 1950 fik Skalborg sin anden station og den ny station blev placeret ca. 400 meter længere mod nord i forhold til den første station fra 1899. I 1972 var det slut og Skalborg Station mistede persontrafikken, men bevarede status som togfølgestation frem til 1985, hvor den blev nedrykket til sidespor på fri bane for det etablerede sidespor fra 1947, som blev benyttet af FDB's regionslager (I dag COOP). Sidesporet er i dag fjernet.
Skalborg første Station blev anlagt ca. 1899/1900 for at kunne lave togkrydsninger på den ensporede bane mellem Randers og Aalborg. Krydsningssporet blev udvidet med anlæg af bane mod Års og Hvalpsund.
Skalborg første Station blev anlagt ca. 1899/1900 for at kun...
BBR Data for Skalborg Station [1950-1972]
BBR DATA fra Danmarks Adressers Web API (DAWA), som Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (SDFE) har ansvaret for. BBR DATA hentet: 2021-08-31 20:02:44
Kort over Skalborg Station [1950-1972] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Ortofoto forår)
Kort over Skalborg Station [1950-1972] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Ortofoto forår)
Kort over Skalborg Station [1950-1972] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Topgrafisk kort 1980-2001)
Kort over Skalborg Station [1950-1972] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Topografisk kort 1953-1976)
Kort over Skalborg Station [1950-1972] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Lave Målebordsblade 1901-1971)