Robert Valdemar Schmidt
1911 - Stationsbygninger til Kolding Sydbaner til Vamdrup og Hejlsminde
1917 - Samtlige stationer på Troldhedebanen fra Kolding til Troldhede.
1911 - Stationsbygninger til Kolding Sydbaner til Vamdrup og Hejlsminde
1917 - Samtlige stationer på Troldhedebanen fra Kolding til Troldhede.
Stationens navn | Beskrivelse | |
---|---|---|
Bjert Station (Jer) | Bjert Station var med 90 m læsse- og vigespor samt dyrefold. | |
![]() |
Brænore Trinbræt | Brænore Trinbræt var med 60 m læssespor. |
Bække Station (Bæk) | Bække Station var med 260 m krydsningsspor og vognvægt. Syd for bygnin.... | |
Dalager Station | ||
Dybvadbro Station | Dybvadbro Station havde øst for bygningen et 142 m læssespor med spors.... | |
Ferup Station | Ferup Station havde Vest for bygningen et 92 m læssespor med sporskift.... | |
Fitting Station | Fitting Trinbræt blev i 1918 opgraderet til station med et 88 m læsses.... | |
Fovslet Station | Fovslet Station var med 120 m læsse- og vigespor samt dyrefold med væg.... | |
Gesten Station (Gtn) | Gesten station havde 4 gennemgående spor og vest for bygningen et side.... | |
Hejls Station (Jls) | Hejls Station var med 100 m vigespor og dyrefold med vejehus. | |
Hejlsminde Station (Hmd) | Hejlsminde station var med 100 m omløbsspor, 80 m læssespor, dyrefold .... | |
Hejnsvig Station (Hjv) | Hejnsvig Station var med 293 m krydsningsspor og vognvægt. Nordvest fo.... | |
![]() |
Hoppeshuse Station | Hoppeshuse Station var med 90 m læssespor og dyrefold med siderampe. |
Jordrup Station (Jop) | Jordrup Station var med 300 m krydsningsspor og et 144 m læssespor, ga.... | |
![]() |
Kolding Sydbanegård [1911-1932] | Kolding Sydbanegård eller Kolding Syd var hovedstation for Kolding Syd.... |
Korsvang Station | Korsvang Station havde øst for bygningen 96 m læssespor med sporskifte.... | |
Sandet Station | Sandet startede som sidespor, men blev fra 1918 station med et 150 m l.... | |
Sjølund Station (Sjø) | Sjølund Station var med 120 m læsse- og vigespor samt dyrefold med vej.... | |
Stakroge Station | Stakroge Station var med 294 m krydsnings- og læssespor og 136 m læsse.... | |
Sønder Felding Station (Sdf) | Sønder Felding Station var med 248 m læssespor, privat varehus, fold o.... | |
Sønder Omme Station | Sønder Omme station var med 350 m krydsningsspor, troljeskur, vognvægt.... | |
Taps Station | Taps Station var med 100 m krydsningsspor samt decideret læssespor ved.... | |
![]() |
Tapsøre Trinbræt | Tapsøre Trinbræt hed i starten Tapsore trinbræt. Tapsøre trinbræt var .... |
![]() |
Vamdrup Østbanegård (Vm) | Vamdrup Østbanegård, eller Vamdrup Øst, var endestation for Vamdrupban.... |
Varmark Station | Varmark Station var med 120 m læsse- og vigespor samt fra 1920'erne et.... | |
Veerst Station | Veerst Station havde øst for bygningen et 117 m læssespor med sporskif.... | |
Vonsild Station | Vonsild Station var med 90 m læsse- og vigespor samt dyrefold med veje.... | |
Vorbasse Station (Vba) | Vorbasse Station var med 284 m krydsningsspor. Nordvest for bygningen .... | |
![]() |
Ødis Station | Ødis Station var med 100 m læsse- og vigespor samt dyrefold med vejehu.... |
![]() |
Ødis-Bramdrup Station | Ødis-Bramdrup Station var med 100 m læsse- og vigespor samt dyrefold m.... |
Lige nu er der: 95 aktive samtidige brugere på danskejernbaner.dk
Copyright © 1999-2021 by danskejernbaner.dk - E-Mail: mail@danskejernbaner.dk - CMS Version 5.6.3 - build: 2021.01.15-07:46:23