Robert Valdemar Schmidt


1911 - Stationsbygninger til Kolding Sydbaner til Vamdrup og Hejlsminde
1917 - Samtlige stationer på Troldhedebanen fra Kolding til Troldhede.

Stamdata for Robert Valdemar Schmidt

Født: 29. februar 1880 i Fredericia
Død: 2. januar 1960 i Virum

Robert Valdemar Schmidt er krediteret som værende arkitekt for stationer i denne oversigt

Stationens navnBeskrivelse
Bjert Station (Jer)Bjert Station var med 90 m læsse- og vigespor samt dyrefold.
Stedet er fotograferet Brænore TrinbrætBrænore Trinbræt var med 60 m læssespor.
Bække Station (Bæk)Bække Station var med 260 m krydsningsspor og vognvægt. Syd for bygnin....
Dalager Station
Dybvadbro StationDybvadbro Station havde øst for bygningen et 142 m læssespor med spors....
Ferup StationFerup Station havde Vest for bygningen et 92 m læssespor med sporskift....
Fitting StationFitting Trinbræt blev i 1918 opgraderet til station med et 88 m læsses....
Fovslet StationFovslet Station var med 120 m læsse- og vigespor samt dyrefold med væg....
Gesten Station (Gtn)Gesten station havde 4 gennemgående spor og vest for bygningen et side....
Hejls Station (Jls)Hejls Station var med 100 m vigespor og dyrefold med vejehus.
Hejlsminde Station (Hmd)Hejlsminde station var med 100 m omløbsspor, 80 m læssespor, dyrefold ....
Hejnsvig Station (Hjv)Hejnsvig Station var med 293 m krydsningsspor og vognvægt. Nordvest fo....
Stedet er fotograferet Hoppeshuse StationHoppeshuse Station var med 90 m læssespor og dyrefold med siderampe.
Jordrup Station (Jop)Jordrup Station var med 300 m krydsningsspor og et 144 m læssespor, ga....
Stedet er fotograferet Kolding Sydbanegård [1911-1932]Kolding Sydbanegård eller Kolding Syd var hovedstation for Kolding Syd....
Korsvang StationKorsvang Station havde øst for bygningen 96 m læssespor med sporskifte....
Sandet StationSandet startede som sidespor, men blev fra 1918 station med et 150 m l....
Sjølund Station (Sjø)Sjølund Station var med 120 m læsse- og vigespor samt dyrefold med vej....
Stakroge StationStakroge Station var med 294 m krydsnings- og læssespor og 136 m læsse....
Sønder Felding Station (Sdf)Sønder Felding Station var med 248 m læssespor, privat varehus, fold o....
Sønder Omme StationSønder Omme station var med 350 m krydsningsspor, troljeskur, vognvægt....
Taps StationTaps Station var med 100 m krydsningsspor samt decideret læssespor ved....
Stedet er fotograferet Tapsøre TrinbrætTapsøre Trinbræt hed i starten Tapsore trinbræt. Tapsøre trinbræt var ....
Stedet er fotograferet Vamdrup Østbanegård (Vm)Vamdrup Østbanegård, eller Vamdrup Øst, var endestation for Vamdrupban....
Varmark StationVarmark Station var med 120 m læsse- og vigespor samt fra 1920'erne et....
Veerst StationVeerst Station havde øst for bygningen et 117 m læssespor med sporskif....
Vonsild StationVonsild Station var med 90 m læsse- og vigespor samt dyrefold med veje....
Vorbasse Station (Vba)Vorbasse Station var med 284 m krydsningsspor. Nordvest for bygningen ....
Stedet er fotograferet Ødis StationØdis Station var med 100 m læsse- og vigespor samt dyrefold med vejehu....
Stedet er fotograferet Ødis-Bramdrup StationØdis-Bramdrup Station var med 100 m læsse- og vigespor samt dyrefold m....


Lige nu er der: 115 aktive samtidige brugere på danskejernbaner.dk

Copyright © 1999-2020 by danskejernbaner.dk - E-Mail: mail@danskejernbaner.dk - CMS Version 5.6.1 - build: 2020.09.15-19:08:50