Troldhede-Kolding - (TKVJ)



Vigtige stamdata for Troldhede-Kolding (TKVJ) jernbanen

Jernbanens længde i km87,9
Optaget på JernbanelovJernbaneloven af 27. maj 1908 - LOV nr 156
Dato for Koncession1913.06.11
Jernbanen åbnet1917.08.25
Persontrafik nedlagt1968.03.31
Godstrafik nedlagt1968.03.31
Jernbanen nedlagt1968.03.31
SportypeEnkeltsporet
Sporvidde1.435 mm
Skinnevægt24,39 kg/m
Stigning13,5 ‰
Kurveradius300 m

Troldhede-Kolding (TKVJ) jernbanen havde følgende stationer

StationAfstand fra første station
Stedet er fotograferet Troldhede Station (Td)0,0
Overby Trinbræt 3,5
Sønder Felding Station 6,4
Kærhede Trinbræt 9,4
Sandet Station 11,6
Odinsgård Trinbræt 13,0
Stakroge Station 14,2
Skærsig Trinbræt 16,5
Sønder-Omme Station 20,9
Birkebæk Trinbræt 21,9
Hjortlund Trinbræt 25,3
Simmelbæk Trinbræt 26,1
Grindsted Station (Gi)30,7
Rishøj (Fugdal) Trinbræt 35,3
Hejnsvig Station 38,5
Lyngsminde Trinbræt 41,7
Gilbjerg Trinbræt 43,1
Vorbasse Station 47,7
Højmose Trinbræt 49,7
Skødebjerg Nord Sidespor 50,1
Skødebjerg Syd Trinbræt 50,5
Fitting Station 52,1
Skødebro Trinbræt 53,5
Klebæk Trinbræt 55,2
Bække Station 57,1
Staushede Trinbræt 60,1
Gesten Station 63,4
Øster Gesten Trinbræt 65,0
Veerst Station 67,9
Hundsholt Trinbræt 70,5
Jordrup Station 72,4
Korsvang Station 74,9
Ferup Station 77,2
Dybvadbro Station 79,9
Bramdrupdam Trinbræt 83,3
Komarkshusene Trinbræt 85,3
Stedet er fotograferet Kolding Station (Kd)87,9

Troldhede Station var Troldhede-Kolding banens første station

Byggeår1881
Åbnet1881.10.01
AdresseJernbanegade 2, 6920 Videbæk
Stations forkortelseTd
GPS koordinater55.990861, 8.745203
Troldhede Station.Troldhede Station. - fotograf: Jacob Laursen - dato: 2009.05.17 11:23:25

Google maps over Troldhede Station

Historisk kort over Troldhede StationTroldhede Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Overby Trinbræt lå 3,5 km. fra første station.

Byggeår1929
Åbnet1929
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.962163,8.758655

Overby Trinbræt var med jordperron og skur inde på marken.

Google maps over Overby Trinbræt

Historisk kort over Overby TrinbrætOverby Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Sønder Felding Station lå 6,4 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
ArkitektRobert Valdemar Schmidt
AdresseStrøget 23, 7280 Sønder Felding
GPS koordinater55.942689, 8.783330

Sønder Felding Station var med 248 m læssespor, privat varehus, fold og to private sidespor, hvor det ene blev anlagt under 2. verdenskrig og nedlagt i starten af 1960'erne.

Google maps over Sønder Felding Station

Historisk kort over Sønder Felding StationSønder Felding Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Kærhede Trinbræt lå 9,4 km. fra første station.

Byggeår1918
Åbnet1918
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.926803,8.826495

Kærhede startede som sidespor fra 1918 til 1927. Fra 1929 blev Kærhede trinbræt med jordperron
Kærhede fik fra 1941 igen læssespor på 134 m, som blev forlænget til 252 m i 1942. Ved læssesporet var der fra 1942 til 1944 en læsserampe af træ for den smalsporede bane til brunkuls lejren.

Google maps over Kærhede Trinbræt

Historisk kort over Kærhede TrinbrætKærhede Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Sandet Station lå 11,6 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
ArkitektRobert Valdemar Schmidt
AdresseLillevej 6, 7270 Stakroge
GPS koordinater55.913041, 8.846888

Sandet startede som sidespor, men blev fra 1918 station med et 150 m langt krydsningsspor, og frem til 1945 et 66 m læssespor ved den tilstødende hestedrevne 600 mm tørvebane, som var placeret på en høj jordrampe, hvorefter krydsningssporet også blev læssespor.
Hed også Sandet Jylland. Sandet blev senere nedsat til trinbræt.

Google maps over Sandet Station

Historisk kort over Sandet StationSandet Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Odinsgård Trinbræt lå 13,0 km. fra første station.

Byggeår1918
Åbnet1918
Nedlagt1921
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.904720,8.846576
Google maps over Odinsgård Trinbræt

Historisk kort over Odinsgård TrinbrætOdinsgård Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Stakroge Station lå 14,2 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
ArkitektRobert Valdemar Schmidt
AdresseVinkelvej 12, 7270 Stakroge
GPS koordinater55.890142, 8.845715

Stakroge Station var med 294 m krydsnings- og læssespor og 136 m læssespor med fold, kartoffellager og 700 mm tørvebane med høj rampe ved briketfabrik.

Google maps over Stakroge Station

Historisk kort over Stakroge StationStakroge Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Skærsig Trinbræt lå 16,5 km. fra første station.

Byggeår1929
Åbnet1929
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.871185,8.855334

Skærsig Trinbræt var med jordperron.

Google maps over Skærsig Trinbræt

Historisk kort over Skærsig TrinbrætSkærsig Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Sønder-Omme Station lå 20,9 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
ArkitektRobert Valdemar Schmidt
AdresseKirke Alle 11, 7260 Sønder-Omme
GPS koordinater55.840128, 8.892052

Sønder Omme station var med 350 m krydsningsspor, troljeskur, vognvægt og fik i 1918 sidespor til kartoffelmelfabrik. Vest for bygningen var der et 190 m læssespor med sporskifte i begge ender, fold, rampe, private varehuse og et blindspor til offentligt varehus.

Google maps over Sønder-Omme Station

Historisk kort over Sønder-Omme StationSønder-Omme Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Birkebæk Trinbræt lå 21,9 km. fra første station.

Byggeår1942
Åbnet1942
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.828201,8.909139

Birkebæk Trinbræt blev etableret før 1942 og var med jordperron og træskur.

Google maps over Birkebæk Trinbræt

Historisk kort over Birkebæk TrinbrætBirkebæk Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Hjortlund Trinbræt lå 25,3 km. fra første station.

Byggeår1942
Åbnet1942
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.806921,8.921616

Hjortlund Trinbræt er etableret før 1942 og var med jordperron.

Google maps over Hjortlund Trinbræt

Historisk kort over Hjortlund TrinbrætHjortlund Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Simmelbæk Trinbræt lå 26,1 km. fra første station.

Byggeår1919
Åbnet1919
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.799731,8.922948

Simmelbæk Trinbræt var med jordperron og lukket træskur.

Google maps over Simmelbæk Trinbræt

Historisk kort over Simmelbæk TrinbrætSimmelbæk Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Grindsted Station lå 30,7 km. fra første station.

Byggeår1914
Åbnet1914.05.21
Nedlagt2012.06.03
ArkitektHeinrich Wenck
AdresseØstergade 25, 7200 Grindsted
Stations forkortelseGi
GPS koordinater55.758920, 8.931499

Grindsted station var med remise og havde forbindelse med Diagonalbanen, Troldhede-Kolding-Vejen Jernbane og Varde-Grindsted Jernbane.

Vandelbanen blev nedlagt 31. marts 1957, Troldhedebanen fulgte efter 31. marts 1968, og Varde-Grindsted blev som den sidste af privatbanerne nedlagt 31. marts 1972.
For Diagonalbanen blev persontrafikken indstillet 23. maj 1971. Godstrafikken Grindsted-Filskov fortsatte til 1977. På strækningen Bramming-Grindsted, hvor skinnerne stadig ligger, kørte det sidste godstog 3. juni 2012 og banen blev spærret for trafik dagen efter.

Veterantog Vest under Dansk Jernbane-Klub, som havde kørt veterantog på strækningen, kørte afskedstur 31. maj 2012.

Grindsted Station har både haft forkortelsen Gs og Gi

Google maps over Grindsted Station

Historisk kort over Grindsted StationGrindsted Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Rishøj (Fugdal) Trinbræt lå 35,3 km. fra første station.

Byggeår1918
Åbnet1918
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.722623,8.974677

Rishøj sidespor fra 1918 skiftede navn i 1928 til Fugdal sidespor, som blev nedlagt omkring 1932. Fra 1929 blev Fugdal trinbræt med jordperron og svellekant.

Google maps over Rishøj (Fugdal) Trinbræt

Historisk kort over Rishøj (Fugdal) TrinbrætRishøj (Fugdal) Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Hejnsvig Station lå 38,5 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
ArkitektRobert Valdemar Schmidt
AdresseBredgade 31, 7250 Hejnsvig
GPS koordinater55.697993, 8.992119

Hejnsvig Station var med 293 m krydsningsspor og vognvægt. Nordvest for bygningen lå et 110 m læssespor med sporskifte i begge ender, fold og 2 ramper.

Google maps over Hejnsvig Station

Historisk kort over Hejnsvig StationHejnsvig Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Lyngsminde Trinbræt lå 41,7 km. fra første station.

Byggeår1929
Åbnet1929
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.680205,9.031899

Lyngsminde Trinbræt var med grusperron og svellekant.

Google maps over Lyngsminde Trinbræt

Historisk kort over Lyngsminde TrinbrætLyngsminde Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Gilbjerg Trinbræt lå 43,1 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.669730,9.042394

Gilbjerg Trinbræt var med jordperron og blikskur neden for en trappe, var fra 1918 til 1928 også med sidespor.

Google maps over Gilbjerg Trinbræt

Historisk kort over Gilbjerg TrinbrætGilbjerg Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Vorbasse Station lå 47,7 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
ArkitektRobert Valdemar Schmidt
AdresseDalgasvej 10, 6623 Vorbasse
GPS koordinater55.634099, 9.080406

Vorbasse Station var med 284 m krydsningsspor. Nordvest for bygningen var der anlagt et 114 m læssespor med sporskifte i begge ender og fold og blindspor til offentligt og privat varehus.

Google maps over Vorbasse Station

Historisk kort over Vorbasse StationVorbasse Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Højmose Trinbræt lå 49,7 km. fra første station.

Byggeår1929
Åbnet1929
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.624548,9.102233

Højmose Trinbræt var med jordperron.

Google maps over Højmose Trinbræt

Historisk kort over Højmose TrinbrætHøjmose Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Skødebjerg Nord Sidespor lå 50,1 km. fra første station.

Byggeår1918
Åbnet1918
Nedlagt1960
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.617921,9.116520

Skødebjerg Nord var med et sidespor på 212 m og var også med tørverampe og spor til tørvemose.
I 1927 blev Skødebjerg Nord omdøbt til Højmose sidespor.

Google maps over Skødebjerg Nord Sidespor

Historisk kort over Skødebjerg Nord SidesporSkødebjerg Nord Sidespor - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Skødebjerg Syd Trinbræt lå 50,5 km. fra første station.

Byggeår1918
Åbnet1918
Nedlagt1960
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.614210,9.124233

Skødebjerg Syd havde et sidespor på 96 m.
I 1927 blev Skødebjerg Syd omdøbt til Skødebjerg sidespor.

Google maps over Skødebjerg Syd Trinbræt

Historisk kort over Skødebjerg Syd TrinbrætSkødebjerg Syd Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Fitting Station lå 52,1 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
ArkitektRobert Valdemar Schmidt
AdresseFitting Stationsvej 14, 6623 Vorbasse
GPS koordinater55.609373, 9.133583

Fitting Trinbræt blev i 1918 opgraderet til station med et 88 m læssespor og sidespor til privat kartoffellager.

Google maps over Fitting Station

Historisk kort over Fitting StationFitting Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Skødebro Trinbræt lå 53,5 km. fra første station.

Byggeår1932
Åbnet1932
Nedlagt1939
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.601970,9.147222
Google maps over Skødebro Trinbræt

Historisk kort over Skødebro TrinbrætSkødebro Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Klebæk Trinbræt lå 55,2 km. fra første station.

Byggeår1929
Åbnet1929
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.583009,9.150219

Klebæk Trinbræt var med jordperron.

Google maps over Klebæk Trinbræt

Historisk kort over Klebæk TrinbrætKlebæk Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Bække Station lå 57,1 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
ArkitektRobert Valdemar Schmidt
AdresseStationsvej 7, 6622 Bække
GPS koordinater55.569072, 9.141472

Bække Station var med 260 m krydsningsspor og vognvægt. Syd for bygningen lå et 114 m læssespor med sporskifte i begge ender og en fold.

Google maps over Bække Station

Historisk kort over Bække StationBække Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Staushede Trinbræt lå 60,1 km. fra første station.

Byggeår1925
Åbnet1925
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.548848,9.170082

Staushede Trinbræt var med kort grusperron og blikskur lidt væk fra banen.

Google maps over Staushede Trinbræt

Historisk kort over Staushede TrinbrætStaushede Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Gesten Station lå 63,4 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
ArkitektRobert Valdemar Schmidt
AdresseStadion Alle 20, 6621 Gesten
GPS koordinater55.527150, 9.204014

Gesten station havde 4 gennemgående spor og vest for bygningen et sidespor med blindspor til varehuset, drejeskive, tosporet remise, vandtårn og vognvægt. De 2 spor nord for ø-perronen blev fjernet efter 1951 da Gesten-Vejen banen blev nedlagt.

Google maps over Gesten Station

Historisk kort over Gesten StationGesten Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Øster Gesten Trinbræt lå 65,0 km. fra første station.

Byggeår1929
Åbnet1929
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.528752,9.214469

Øster Gesten Trinbræt var med kort grusperron og blikskur.

Google maps over Øster Gesten Trinbræt

Historisk kort over Øster Gesten TrinbrætØster Gesten Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Veerst Station lå 67,9 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
ArkitektRobert Valdemar Schmidt
AdresseKronborgvej 12, 6600 Vejen
GPS koordinater55.554637, 9.248377

Veerst Station havde øst for bygningen et 117 m læssespor med sporskifte i begge ender, galgekran og siderampe.

Google maps over Veerst Station

Historisk kort over Veerst StationVeerst Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Hundsholt Trinbræt lå 70,5 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.546175,9.288223

Hundsholt Trinbræt var med grusperron og træskur.

Google maps over Hundsholt Trinbræt

Historisk kort over Hundsholt TrinbrætHundsholt Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Jordrup Station lå 72,4 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
ArkitektRobert Valdemar Schmidt
AdresseKløvervej 6, 6064 Jordrup
GPS koordinater55.550238, 9.315484

Jordrup Station var med 300 m krydsningsspor og et 144 m læssespor, galgekran, svinefold, privat varehus og troljespor.

Google maps over Jordrup Station

Historisk kort over Jordrup StationJordrup Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Korsvang Station lå 74,9 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
ArkitektRobert Valdemar Schmidt
AdresseFynslundvej 64, 6064 Jordrup
GPS koordinater55.535026, 9.341828

Korsvang Station havde øst for bygningen 96 m læssespor med sporskifte i begge ender og siderampe.

Google maps over Korsvang Station

Historisk kort over Korsvang StationKorsvang Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Ferup Station lå 77,2 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
ArkitektRobert Valdemar Schmidt
AdresseHarager 7, 6640 Lunderskov
GPS koordinater55.536456, 9.377946

Ferup Station havde Vest for bygningen et 92 m læssespor med sporskifte i begge ender og siderampe.

Google maps over Ferup Station

Historisk kort over Ferup StationFerup Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Dybvadbro Station lå 79,9 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
ArkitektRobert Valdemar Schmidt
AdresseEgtvedvej 132, 6000 Kolding
GPS koordinater55.538598, 9.419196

Dybvadbro Station havde øst for bygningen et 142 m læssespor med sporskifte i begge ender og siderampe. Dybvadbro blev nedsat til trinbræt fra 1. februar 1968.

Google maps over Dybvadbro Station

Historisk kort over Dybvadbro StationDybvadbro Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Bramdrupdam Trinbræt lå 83,3 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.523213, 9.461285

Bramdrupdam Trinbræt var med grusperron, træskur og kiosk.

Google maps over Bramdrupdam Trinbræt

Historisk kort over Bramdrupdam TrinbrætBramdrupdam Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Komarkshusene Trinbræt lå 85,3 km. fra første station.

Byggeår1917
Åbnet1917.08.25
Nedlagt1968.03.31
NedrevetNedrevet
GPS koordinater55.512148,9.482604

Komarkshusene Trinbræt var med grusperron. Komarkshusene blev i 1918 omdøbt til Kolding Skov trinbræt.

Google maps over Komarkshusene Trinbræt

Historisk kort over Komarkshusene TrinbrætKomarkshusene Trinbræt - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Kolding Station var Troldhede-Kolding's endestation og lå 87,9 km. fra første station.

Byggeår1866
Åbnet1866.11.01
ArkitektThomas Arboe
AdresseBanegårdspladsen 4, 6000 Kolding
Stations forkortelseKd
GPS koordinater55.490803, 9.481189

Den første banegård i Kolding blev opført ved længdebanens forlængelse i 1866, da statsbanen kom gennem Kolding fra Fredericia til Vamdrup, der var blevet grænsestation efter krigen i 1864.Stationen blev indviet 1. november 1866, men blev allerede erstattet af en ny i 1882-83, som blev indviet i 1884.
Den nuværende er tegnet i historicistisk stil med træk fra renæssance og barok af Thomas Arboe.
Kolding fik ud over statsbanen tre privatbaner, der i dag alle er nedlagt igen.

Kolding Station.Kolding Station. - fotograf: Jacob Laursen - dato: 2014.10.09 17:50:24

Google maps over Kolding Station

Historisk kort over Kolding StationKolding Station - Kilde: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (Lave Målebordsblade 1901-1971) - http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

Copyright © 2008-2017 By danskejernbaner.dk E-Mail: mail@danskejernbaner.dk