Islev Billetsalgssted [1936-1942]
Islev har været en del igennem. I 1931 oprettedes Frederikssundbanens første trinbræt, kaldet Islemark indtil 1933, hvor navnet skiftede til det nemmere Islev, som også var nemmere end det oprindeligt påtænkte navn: Slotsherrensvej. I 1936 indrettedes billetsalg i Islev, og den første "stationsbygning" var den midlertidige træbygning fra Fuglebakken, hvis billetsalgssted ikke var blevet færdigt til tiden.
I 1938 blev der anlagt et midlertidigt "arbejdssidespor", på en hævet banedæmning i forbindelse med forberedelserne til den kommende til S-banen til Ballerup, som stod færdig i 1949.
I 1942 anbragtes en noget større ekspeditionsbygning, og det var atter "genbrug", idet denne var den nedlagte Valby S-stations. Endelig i 1965 fik Islev sin nuværende ekspeditionsbygning, og den ældre kunne derefter fjernes.
Fra den 15. maj 1949 overgik Islev Station til S-bane – dog kun på hverdage i starten og fra oktober blev der så også indført elektrisk drift om søndagen.
Islev Station er i dag en del af Københavns S-togs-netværk og ligger på Frederikssundbanen og er trods sit navn, Islev, beliggende i Vanløse og ikke i Islev.