Alleshave Station
Alleshave Station blev placeret på et øde beliggende sted, ved den udtørrede Arnakke bugt, der tidligere havde været en del af Saltbæk Vig. I starten lå der nær Alleshave Station kun nogle få gårde og enkelte huse. Ved Alleshave Stations blomstrede der en lille landsby op, hvor der kom enkelte nye parcelhuse til.
Oplandet for Alleshave Station var meget lille, og man kan undres over hvorfor man lod Hørve-Værslev Jernbane gå mod mod vest fra Eskebjerg i stedet for at føre banen mod syd over Bregninge. Trafikken til og fra Alleshave blev dog ganske god, idet stationen fik trafik fra Alleshavehalvøen samt fra den spredte bebyggelse langs vejene mod Torpe og Bregninge.
Antallet af rejsende fra Alleshave Station var i 1932/1933 omkring 3.400 personer, hvilket nok skyldes, at den afsides beliggende egn ikke havde andre kollektive trafikforbindelser. Godstrafikken var var også ganske god med 2.300 tons, der hovedsagelig kom fra eller sendtes til udveksling via Værslev.
På Alleshave, Eskebjerg og Starreklinte Station var der postekspedition på selve stationen, hvor Hørve-Værslev Jernbane derimod i Føllenslev opførte en dedikeret postbygning ved siden af Føllenslev stationsbygningen.
Alleshave stationsbygning var en del større end den i Bjergesø og af samme type som stationerne i Starreklinte, Eskebjerg og Føllenslev – hvor Føllenslev Station dog lige var et "fag" længere end de andre stationer. Alleshave Station havde i stueetagen en ventesal, et kontor samt en bolig med to opholdsstuer, et køkken og på 1. salen var der to soveværelser. Ud for Alleshave Station var der ud over hovedsporet også et læsse- og krydsningsspor på 105 meter.
Efter nedlæggelse af Hørve-Værslev Jernbane den 31. december 1956 blev Alleshave stationsbygning solgt til privat beboelse.