Den danske jernbanehistorie
Den danske jernbanehistorie startede for ca. 180 år siden med den 108 km. lange jernbane Kiel Altona med anlæggelse i 1844. Da det var den første og ikke København - Roskilde banen i 1847, skyldes at Danmark på dette tidspunkt også inkluderede det nordligste Tyskland.

Billede af Lindet station, stammer fra Maribo Torrig banen (MTB)
Fotograf: Jacob Laursen - Dato: den 8. oktober 2006 Download billede
De små lokalbaner havde stor betydning for de lokalsamfund de betjente, og der var stor interesse i at få bane igennem ens eget område - hvilket også fik den sideeffekt at nogle baner kom til at sno sig meget eller blev lagt i øde opland. Lindet station stammer fra Maribo Torrig banen (MTB) som er en af de mindre heldige baner, der snoede sig meget gennem et tyndt opland, og derfor kun fik en levetid på 17 år.

Fotograf: Jacob Laursen - Dato: den 8. oktober 2006 Download billede
De små lokalbaner havde stor betydning for de lokalsamfund de betjente, og der var stor interesse i at få bane igennem ens eget område - hvilket også fik den sideeffekt at nogle baner kom til at sno sig meget eller blev lagt i øde opland. Lindet station stammer fra Maribo Torrig banen (MTB) som er en af de mindre heldige baner, der snoede sig meget gennem et tyndt opland, og derfor kun fik en levetid på 17 år.