GDS-HFHJ MF 1045, blev senere omlitreret til: LJ MF 1045, RTOG MF 1045 og LT MF 1045.
IC2 Det Moderne Privatbanetog fra Adtranz
IC2 er et togsæt bestående af to vogne, og det blev leveret i 13 eksemplarer til Odsherredsbanen, Tølløsebanen, Gribskovbanen, Frederiksværkbanen og Lollandsbanen i 1997. IC2 blev bygget af Adtranz i Randers og er en privatbaneudgave af IC3 med det samme fleksible og let genkendelige frontkoblingssystem.Design og Funktioner
I modsætning til IC3 er IC2 udstyret med en lavgulvsvogn og et ekstra dørparti, hvilket gør det mere tilgængeligt for passagererne. Brændstofforbruget for IC2 er ca. 0,8 liter pr. km. IC2 var tiltænkt som en moderne udskiftning af privatbanernes Y-tog, og prisen pr. IC2-togsæt var 18 millioner kr. i 1996.Sammenkobling og Kompatibilitet
Selv om IC2 og IC3 mekanisk kan kobles sammen, kan IC2 ikke samkøre med IC3. Dette skyldes, at det nødvendige interfacemodul, der skal få computersystemerne til at "snakke" sammen, ikke er installeret. Man vurderede, at dette alligevel ikke ville blive brugt og derfor ikke var pengene værd. Modulet eksisterer dog og kan eftermonteres.Historie og Udvikling
IC2 bygger på erfaringerne fra IC3 og blev designet til brug på privatbanerne. De første udkast til IC2 var et IC3-togsæt uden mellemvogn og uden motorudrustning i den ene vogn. Denne løsning blev forkastet af privatbanerne, som ønskede flere ændringer, hvilket førte til den nuværende udgave af IC2.Adtranz havde store forhåbninger til IC2 og forventede at levere til flere privatbaner og DSB, hvor man forsøgte at sælge IC2 til Svendborgbanen.