Links til supplerende læsning:
en.wikipedia.org (Beskrivelse af LVJ - Borsig årgang 1900)www.jernbanen.dk (Beskrivelse af LVJ - Borsig årgang 1900)
Stamdata for LVJ 1
| Byggeår | 1900 |
| Byggenummer | 4.817 |
| Fabrikant | Borsig |
| Model | LVJ - Borsig årgang 1900 |
| Antal indkøbt | 3 |
| Karrosseri | Stål |
| Tjenestevægt | 28.000 kg |
| Tomvægt | 21.000 kg |
| Fremdriftsmiddel | Kul og vand |
| Motor | Dampkedel |
| Transmission | Allan-styring og træk via kobbelstænger. |
| Bremsetype | Vakuumbremse og håndbremse. |
| Sammenkoblingstype | Træktøj og skruekobling |
| Kedeltryk | 12 Atm. |
| Kul | 1 Tons |
| Vand | 3,3 m³ |
| Akselrækkefølge | 0C0 |
| Antal trækkende aksler | 3 |
| Hastighed MAX | 45 km/t |
| Sporvidde | 1.435 mm |
| Længde over puffere | 7.770 mm |
| Hjuldiameter | 1.100 mm |
Materiellets ejerforhold | ||||
| Litra | Fra dato | Til dato | Materielejer | Beskrivelse |
|---|---|---|---|---|
| LNJ 1 | 1923 | 1937 | Lyngby-Nærum Jernbane (LNJ) | |
| LVJ 1 | 1900 | 1923 | Lyngby-Vedbæk Jernbane (LVJ) | |
Materiellets journal | ||||
| Litra | Fra dato | Til dato | Beskrivelse | |
| LNJ 1 | 1937 | Solgt til Anders J. Andersen for 3.000 kr. som skrot, hvorefter maskinen blev ophugget 1938 i Københavns Frihavnen. | ||
| LNJ 1 | 1926 | 1936 | Brugt som reservemaskine på Lyngby-Nærum Jernbane efter en gennemgribende istandsættelse i 1926. | |
| LNJ 1 | 1923 | 1926 | Hensat i ikke køreklar stand. | |
| LNJ 1 | 1923 | Omlitreret fra LVJ 1 til LNJ 1. | ||