Juelsminde Station havde 4 spor ved stationen, havnespor, drejeskive, tosporet dampremise og ensporet motorremise.
For Juelsminde var der tegnet en pompøs station der var på størrelse med de største DSB-stationer, da man regnede med at Juelsminde ville blive et vigtigt trafikknudepunkt. Man valgte dog at bygge en træbygning der skulle være midlertidig medens man lige så tiden an. Juelsminde blev ikke det trafikale knudepunkt man forventede og den midlertidige træbygninger kom til at fungere i hele banens levetid.
Kort over Juelsminde Station - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Ortofoto forår)
Kort over Juelsminde Station - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Topgrafisk kort 1980-2001)
Kort over Juelsminde Station - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Topografisk kort 1953-1976)
Kort over Juelsminde Station - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Lave Målebordsblade 1901-1971)
Litteratur for: Juelsminde Station
>> Husk at støtte de hårdarbejdende forfattere, som bruger meget tid på at sikre vores danske jernbanehistorie. <<
Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN
Østjyske jernbaner Niels Jensen 1978 154 København J. Fr. Clausen 87-11-03852-7
Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN
Horsens privatbaner Hardy Nikolajsen 2016 208 Danmark Hardy Nikolajsen 978-87-999060-0-0
Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN