Aalborg Privatbane Godsbanegård
Aalborg Privatbane Godsbanegård, samt maskindepot og værkstedet var ejet i fællesskab mellem FFJ, AHB og AHJ i forholdet 2:1:1 og blev drevet sammen. Privatbanerne har aldrig haft egen station til personbefordring kun til gods.
Privatbanernes fælles værksted og remise blev bygget i 1901 efter planer fra DSB's daværende maskindirektør Otto Busse. Foruden daglig vedligeholdelse skulle de kunne udføre reparationer og ombygninger, så det var et stort værkstedskompleks og en rundremise med 18 spor, der blev opført for enden af Hjulmagervej.
En voldsom brand raserede værkstederne i 1928, men de blev genopbygget med hensyntagen til, at der nu var kommet andre materieltyper til: skinnebusser og vejkøretøjer (busser, lastbiler og påhængsvogne).
Maskindepotet og godsstationen har i årenes løb undergået forandringer. Oprindeligt var forholdet 6:3:2, men blev fra 1946 ændredes det til et forholdstal efter hver banes indtægt – og udgifterne til maskindepotet fordeltes efter banernes kulforbrug.
I august 1949 oprettedes et Trafikkontor med en trafikinspektør, så stationsforstanderen på Aalborg Privatbane Godsbanegård mistede funktionen som togleder. I stedet blev godsekspeditøren stationsforstander. Men DSB overtog 1. september 1957 privatbanernes rangering og 1. november 1959 deres godsekspedition.
APB's hovedkontor stadig i stationsdelen af bygningen, men bygningen var nu alt for stor og blev afkortet i sydenden.
Aalborg Privatbane Godsbanegård havde et stort pakhuset, som lå ca. midtvejs ad den nuværende Dag Hammarskjöldsgade, men pakhuset blev revet ned, da Dag Hammarskjöldsgade blev anlagt.
Aalborg Privatbane Godsbanegård ligger endnu på Jyllandsgade 20 dog meget ombygget og moderniseret.