Aarup Trinbræt
Aarup Station åbnede sammen med den fynske hovedbane den 7. september 1865. Aarup Station var af standardtypen af 4. klasse og lå ved anlæggelsen på en bar mark. Inden for de første par år blev der bygget fire bygninger tæt op ad stationen, blandt andet to købmandsgårde og et gæstgiveri.
Over for stationsbygningen, på modsatte side af sporet, lå varehus og kvægfold med kampestensrampe. Aarup Station blev med tiden udvidet med et nyt indgangsparti, et ekstra bygningsfag i her ende og en tilbygning i én etage i den østlige enden af stationsbygningen.
Frem til 1950'erne hørte Aarup Station til bland de bedste stationer på Fyn, da den lå med et godt blandet opland, hvor der både var industri og store gårde i nærheden.
Aarup var sammen med Stenløse de første stationer, som tog Almex billetautomaten på prøve i marts 1964.
I 1971 nedrykkede Aarup Station til billetsalgssted med sidespor og stykgodsindlevering, der året efter kun omfatte ekspresgods. I 1975 udvide DSB til at det omfattede mere end ekspresgods, hvor der igen åbnedes for almindeligt stykgods. I starten af 1980'erne ophørte både billetsalget og stykgodsekspeditionen.
I 1991 blev Aarup stationsbygning nedrevet for at give plads til et større kommunalt byggeri og projekt. Den 25. februar 1995 blev Aarups nye station taget i brug, som den første kommunalt ejede station i Danmark, her var der billetsalg frem til 2003.