Aakilde Trinbræt
Aakilde Trinbræt åbnede sammen med Svendborg-Faaborg banen den 25. november 1916 og var ét af de oprindelige 3 trinbrætter. Året efter i 1917 blev trinbrættet beriget med en meget fornem ventebygning tegnet af arkitekt Jens Andreas Jensen, som også havde tegnet Svendborg-Faaborg banens Stationer i 1916. Ventebygning var udført i klinkebygget træ, fine hvide vinduer, skydedør og overdækning ud mod perron.
I 1920 blev der anlagt et offentligt sidespor, som blev ekspederet fra Vester-Skerninge Station.
Under og efter 2. verdenskrig blev der sparet på vedligeholdelsen af Svendborg-Faaborg banens standsningssteder og Aakilde Trinbræt var mere og mere i forfald. DSB overtog Svendborg-Faaborg banen den 1. april 1949 på en 5-årig forpagtningsaftale og DSB brugte slet ikke midler til vedligeholdelse.
Aakilde Trinbræt lukkede sammen med Svendborg-Faaborg banen den 22. maj 1954 ved skifte til sommerkøreplan og forsvandt kort tid efter sammen med optagning af spor og fjernelse af perron.