Jens Vilhelm Petersen
Jens Vilhelm Petersen var kongelig bygningsinspektør. Jens Vilhelm Petersen har tegnet stationsbygningerne på Nordvestfynske Jernbaner.
Jens Vilhelm Petersen var kongelig bygningsinspektør. Jens Vilhelm Petersen har tegnet stationsbygningerne på Nordvestfynske Jernbaner.
Arkitekt født | 1851.01.09 i Odense |
Arkitekt død | 1931.06.17 i Odense |
Foto | Stationens navn | Beskrivelse |
---|---|---|
Asperup Station (Asp) | Asperup Station havde et 108 meter langt læssespor og et kort bli... | |
Blanke Station | Blanke Station havde et 116 meter langt læssespor. Den 1. oktober... | |
Brenderup Station (Brp) | Brenderup Station var den største station på Odense-Middelfart (O... | |
Farstrup Station (Fst) | Farstrup Station blev nedsat til Trinbræt i 1937. | |
Gamby Station (Gam) | Gamby Station havde et 200 meter langt krydsningsspor og et 92 me... | |
Harndrup Station (Hrn) | Harndrup Station havde et 144 meter langt krydsningsspor og et 11... | |
Holse Station | Holse Station havde et 118 meter langt læssespor. Stationen havde... | |
Kassemose Station | Kassemose Station havde et ca. 114 meter langt læssespor og et ko... | |
Korup Station (Kor) | Korup Station havde et 116 meter lang læssespor. | |
Kustrup Station | Kustrup Station havde et 118 meter langt læssespor og et 200 mete... | |
Langesø Station | Langesø Station havde et 198 meter langt krydsningsspor og et 114... | |
Mejlskov Station (Mej) | Mejlskov Station havde et ca. 120 meter langt læssespor. I 1925 b... | |
Morud Station | Morud Station havde et 108 meter langt læssespor og et 25 meter l... | |
Nymark Station | Nymark Station havde et 116 meter lang læssespor. | |
Odense OMB Station [1911-1914] | Nordvestfynske Jernbane havde "En station på stationen" kaldet Od... | |
Røjle Station (Røj) | Røjle Station hed oprindelig Røgle Station. Røjle Station havde e... | |
Veflinge Station (Vef) | Veflinge Station var med et 114 meter langt læssespor og et 30 me... | |
Villestofte Station | Villestofte Station blev nedsat til Trinbræt i 1937. |