Robert Valdemar Schmidt
1911 - Stationsbygninger til Kolding Sydbaner til Vamdrup og Hejlsminde
1917 - Samtlige stationer på Troldhedebanen fra Kolding til Troldhede.
1911 - Stationsbygninger til Kolding Sydbaner til Vamdrup og Hejlsminde
1917 - Samtlige stationer på Troldhedebanen fra Kolding til Troldhede.
Arkitekt født | 1880.02.22 i Fredericia |
Arkitekt død | 1960.01.02 i Virum |
Foto | Stationens navn | Beskrivelse |
---|---|---|
Bjert Station (Jer) | Bjert Station var med 90 m læsse- og vigespor samt dyrefold. | |
Brænore Trinbræt | Brænore Trinbræt var med 60 m læssespor. | |
Bække Station (Bæk) | Bække Station var med 260 m krydsningsspor og vognvægt. Syd for b... | |
Dalager Station | ||
Dybvadbro Station | Dybvadbro Station havde øst for bygningen et 142 m læssespor med ... | |
Ferup Station | Ferup Station havde Vest for bygningen et 92 m læssespor med spor... | |
Fitting Station | Fitting Trinbræt blev i 1918 opgraderet til station med et 88 m l... | |
Fovslet Station | Fovslet Station var med 120 m læsse- og vigespor samt dyrefold me... | |
Gesten Station (Gtn) | Gesten station havde 4 gennemgående spor og vest for bygningen et... | |
Hejls Station (Jls) | Hejls Station var med 100 m vigespor og dyrefold med vejehus. | |
Hejlsminde Station (Hmd) | Hejlsminde station var med 100 m omløbsspor, 80 m læssespor, dyre... | |
Hejnsvig Station (Hjv) | Hejnsvig Station var med 293 m krydsningsspor og vognvægt. Nordve... | |
Hoppeshuse Station | Hoppeshuse Station var med 90 m læssespor og dyrefold med siderampe. | |
Jordrup Station (Jop) | Jordrup Station var med 300 m krydsningsspor og et 144 m læssespo... | |
Kolding Sydbanegård [1911-1932] | Kolding Sydbaner opførte til åbningen i 1911 en større bygning ti... | |
Korsvang Station | Korsvang Station havde øst for bygningen 96 m læssespor med spors... | |
Sandet Station | Sandet startede som sidespor, men blev fra 1918 station med et 15... | |
Sjølund Station (Sjø) | Sjølund Station var med 120 m læsse- og vigespor samt dyrefold me... | |
Stakroge Station | Stakroge Station var med 294 m krydsnings- og læssespor og 136 m ... | |
Sønder Felding Station (Sdf) | Sønder Felding Station var med 248 m læssespor, privat varehus, f... | |
Sønder Omme Station | Sønder Omme station var med 350 m krydsningsspor, troljeskur, vog... | |
Taps Station | Taps Station var med 100 m krydsningsspor samt decideret læssespo... | |
Tapsøre Trinbræt | Tapsøre Trinbræt hed i starten Tapsore trinbræt. Tapsøre trinbræt... | |
Vamdrup Østbanegård (Vm) | Vamdrup Østbanegård, eller Vamdrup Øst, var endestation for Vamdr... | |
Varmark Station | Varmark Station var med 120 m læsse- og vigespor samt fra 1920'er... | |
Veerst Station | Veerst Station havde øst for bygningen et 117 m læssespor med spo... | |
Vonsild Station | Vonsild Station var med 90 m læsse- og vigespor samt dyrefold med... | |
Vorbasse Station (Vba) | Vorbasse Station var med 284 m krydsningsspor. Nordvest for bygni... | |
Ødis Station | Ødis Station var med 100 m læsse- og vigespor samt dyrefold med v... | |
Ødis-Bramdrup Station | Ødis-Bramdrup Station var med 100 m læsse- og vigespor samt dyref... |