Robert Valdemar Schmidt


1911 - Stationsbygninger til Kolding Sydbaner til Vamdrup og Hejlsminde
1917 - Samtlige stationer på Troldhedebanen fra Kolding til Troldhede.


Stamdata for Robert Valdemar Schmidt

Arkitekt født1880.02.22 i Fredericia
Arkitekt død1960.01.02 i Virum


Robert Valdemar Schmidt er krediteret som værende arkitekt for bygningen af stationerne i denne oversigt

FotoStationens navnBeskrivelse
Stedet er fotograferetBjert Station (Jer)Bjert Station var med 90 meter læsse- og vigespor samt dyrefold.
Stedet er fotograferetBrænore TrinbrætBrænore Trinbræt var med 60 meter læssespor.
Stedet er fotograferetBække Station (Bæk)Bække Station var med 260 meter krydsningsspor og vognvægt. ...
Stedet er fotograferetDalager Station
Stedet er fotograferetDybvadbro StationDybvadbro Station havde øst for bygningen et 142 meter læsse...
Stedet er fotograferetFerup StationFerup Station havde Vest for bygningen et 92 meter læssespor...
Stedet er fotograferetFitting StationFitting Trinbræt blev i 1918 opgraderet til station med et 8...
Stedet er fotograferetFovslet StationFovslet Station var med 120 meter læsse- og vigespor samt dy...
Stedet er fotograferetGesten Station (Gtn)Gesten station havde 4 gennemgående spor og vest for bygning...
Stedet er fotograferetHejls Station (Jls)Hejls Station var med 100 meter vigespor og dyrefold med vejehus.
Stedet er fotograferetHejlsminde Station (Hmd)Hejlsminde station var med 100 meter omløbsspor, 80 meter læ...
Stedet er fotograferetHejnsvig Station (Hjv)Hejnsvig Station var med 293 meter krydsningsspor og vognvæg...
Stedet er fotograferetHoppeshuse StationHoppeshuse Station var med 90 meter læssespor og dyrefold me...
Stedet er fotograferetJordrup Station (Jop)Jordrup Station var med 300 meter krydsningsspor og et 144 m...
Stedet er fotograferetKolding Sydbanegård [1911-1932]Kolding Sydbaner opførte til åbningen i 1911 en større bygni...
Stedet er fotograferetKorsvang StationKorsvang Station havde øst for bygningen 96 meter læssespor ...
Stedet er fotograferetSandet StationSandet startede som sidespor, men blev fra 1918 station med ...
Stedet er fotograferetSjølund Station (Sjø)Sjølund Station var med 120 meter læsse- og vigespor samt dy...
Stedet er fotograferetStakroge StationStakroge Station var med 294 meter krydsnings- og læssespor ...
Stedet er fotograferetSønder Felding Station (Sdf)Sønder Felding Station var med 248 meter læssespor, privat v...
Stedet er fotograferetSønder Omme StationSønder Omme station var med 350 meter krydsningsspor, trolje...
Stedet er fotograferetTaps StationTaps Station var med 100 meter krydsningsspor samt decideret...
Stedet er fotograferetTapsøre TrinbrætTapsøre Trinbræt hed i starten Tapsore trinbræt. Tapsøre tri...
Stedet er fotograferetVamdrup Østbanegård (Vm)Vamdrup Østbanegård, eller Vamdrup Øst, var endestation for ...
Varmark StationVarmark Station var med 120 meter læsse- og vigespor samt fr...
Stedet er fotograferetVeerst StationVeerst Station havde øst for bygningen et 117 meter læssespo...
Stedet er fotograferetVonsild StationVonsild Station var med 90 meter læsse- og vigespor samt dyr...
Stedet er fotograferetVorbasse Station (Vba)Vorbasse Station var med 284 meter krydsningsspor. Nordvest ...
Stedet er fotograferetØdis StationØdis Station var med 100 meter læsse- og vigespor samt dyref...
Stedet er fotograferetØdis-Bramdrup StationØdis-Bramdrup Station var med 100 meter læsse- og vigespor s...