Troldhedebanen
![]() | Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN | Troldhedebanen Helge Kjerside, Finn & Steen Christensen 2002 368 Lunderskov Lokomotivklubben KLK 87-980484-1-4 |
Bogen omhandler følgende jernbaner
Jernbanens navn | Operatør | Længde | Åbnet | Nedlagt |
---|---|---|---|---|
Troldhede-Kolding | TKVJ | 87,9 | 1917.08.25 | 1968.03.31 |
Bogen omhandler følgende jernbaneoperatører
Ejendomsmærke | Jernbaneselskab |
---|---|
TKVJ | Troldhede-Kolding-Vejen Jernbane |
Bogen omhandler følgende stationer
Foto | Stationens navn | Beskrivelse |
---|---|---|
Troldhede Station (Td) | Troldhede station havde remise, drejeskive, vandtårn, egen perron... | |
Overby Trinbræt | Overby Trinbræt var med jordperron og skur inde på marken. | |
Sønder Felding Station (Sdf) | Sønder Felding Station var med 248 m læssespor, privat varehus, f... | |
Kærhede Trinbræt med Sidespor | Kærhede startede som sidespor fra 1918 til 1927. Fra 1929 blev Kæ... | |
Sandet Station | Sandet startede som sidespor, men blev fra 1918 station med et 15... | |
Odinsgård Trinbræt | ||
Stakroge Station | Stakroge Station var med 294 m krydsnings- og læssespor og 136 m ... | |
Skærsig Trinbræt | Skærsig Trinbræt var med jordperron. | |
Sønder Omme Station | Sønder Omme station var med 350 m krydsningsspor, troljeskur, vog... | |
Birkebæk Trinbræt | Birkebæk Trinbræt blev etableret før 1942 og var med jordperron o... | |
Hjortlund Trinbræt | Hjortlund Trinbræt er etableret før 1942 og var med jordperron. | |
Simmelbæk Trinbræt | Simmelbæk Trinbræt var med jordperron og lukket træskur. | |
Grindsted Station (Gi) | Den første station i Grindsted var en beskeden midlertidig træbyg... | |
Rishøj (Fugdal) Trinbræt med Sidespor | Rishøj sidespor fra 1918 skiftede navn i 1928 til Fugdal sidespor... | |
Hejnsvig Station (Hjv) | Hejnsvig Station var med 293 m krydsningsspor og vognvægt. Nordve... | |
Lyngsminde Trinbræt | Lyngsminde Trinbræt var med grusperron og svellekant. | |
Gilbjerg Trinbræt med Sidespor | Gilbjerg Trinbræt var med jordperron og blikskur neden for en tra... | |
Vorbasse Station (Vba) | Vorbasse Station var med 284 m krydsningsspor. Nordvest for bygni... | |
Højmose Trinbræt | Højmose Trinbræt var med jordperron. | |
Skødebjerg Nord Sidespor | Skødebjerg Nord var med et sidespor på 212 m og var også med tørv... | |
Skødebjerg Syd Trinbræt med Sidespor | Skødebjerg Syd havde et sidespor på 96 m. I 1927 blev Skødebjerg ... | |
Fitting Station | Fitting Trinbræt blev i 1918 opgraderet til station med et 88 m l... | |
Skødebro Trinbræt | ||
Klebæk Trinbræt | Klebæk Trinbræt var med jordperron. | |
Bække Station (Bæk) | Bække Station var med 260 m krydsningsspor og vognvægt. Syd for b... | |
Staushede Trinbræt | Staushede Trinbræt var med kort grusperron og blikskur lidt væk f... | |
Gesten Station (Gtn) | Gesten station havde 4 gennemgående spor og vest for bygningen et... | |
Øster Gesten Trinbræt | Øster Gesten Trinbræt var med kort grusperron og blikskur. | |
Veerst Station | Veerst Station havde øst for bygningen et 117 m læssespor med spo... | |
Hundsholt Trinbræt | Hundsholt Trinbræt var med grusperron og træskur. | |
Jordrup Station (Jop) | Jordrup Station var med 300 m krydsningsspor og et 144 m læssespo... | |
Korsvang Station | Korsvang Station havde øst for bygningen 96 m læssespor med spors... | |
Ferup Station | Ferup Station havde Vest for bygningen et 92 m læssespor med spor... | |
Dybvadbro Station | Dybvadbro Station havde øst for bygningen et 142 m læssespor med ... | |
Bramdrupdam Trinbræt (Bm) | Bramdrupdam Trinbræt åbnede sammen med Troldhede-Kolding (TKVJ) b... | |
Komarkshusene Trinbræt | Komarkshusene Trinbræt var med grusperron. Komarkshusene blev i ... | |
Kolding Banegård (Kd) | Den første banegård i Kolding blev indviet 1. november 1866 samme... |