Links til supplerende læsning:
da.wikipedia.org (Beskrivelse af LNJ - Triangel årgang 1926)www.jernbanen.dk (Beskrivelse af LNJ - Triangel årgang 1926)
danskjernbaneklub.dk (Beskrivelse af LNJ - Triangel årgang 1926)
Stamdata for LNJ M 2
Byggeår | 1926 |
Byggenummer | 968 |
Fabrikant | Triangel |
Model | LNJ - Triangel årgang 1926 |
Antal indkøbt | 2 |
Købspris | 49.000 kr. pr. stk. |
Karrosseri | Træ på stålramme |
Tjenestevægt | 11.000 kg |
Fremdriftsmiddel | Benzin |
Effekt i KW eller HK | 100 HK |
Motor | Continental 6-cylindret benzinmotor |
Transmission | 3-trins mekanisk gearkasse |
Bremsetype | Trykluftbremse og håndbremse |
Sammenkoblingstype | Træktøj og skruekobling |
Akselrækkefølge | 1A0 |
Antal trækkende aksler | 1 |
Hastighed MAX | 70 km/t |
Sporvidde | 1.435 mm |
Længde over puffere | 10.820 mm |
Akselafstand | 5.000 mm |
Antal pladser | 40 pladser |
Materiellets ejerforhold | ||||
Litra | Fra dato | Til dato | Materielejer | Beskrivelse |
---|---|---|---|---|
LNJ M 2 | 1926.04.17 | 1953 | Lyngby-Nærum Jernbane (LNJ) | |
Materiellets journal | ||||
Litra | Fra dato | Til dato | Beskrivelse | |
LNJ M 2 | 1953 | Udrangeret i 1953, hvor Triangel motorvognen blev solgt til Det Danske Stålvalseværk for 1.400 kr. og blev umiddelbart efterfølgende solgt videre til SNNB til reservedele. Motoren fra LNJ M² blev efter nedlæggelsen af SNNB overtaget af VSVT. | ||
LNJ M 2 | 1940 | 1945 | LNJ M² blev forsynet med gengasgenerator under 2. Verdenskrig 1940-1945. |