SFB 32
Sydfynske Jernbaneselskabs vedligeholdelsesværksted i Odense byggede i 1914 en kopi af de større Henschel lokomotiver SNB, SFB og SFJ kørte med. Kopien blev SFJ 31 og originalen var SFJ 28, som var Bygget af Henschel & Sohn, Tyskland i 1910. SFJ 28 var det største damplokomotiv ved de danske privatbaner ved anskaffelsen. I alt blev der købt 4 stk. ved Henschel & Sohn, som blev til 5 med SFJ kopi.
Henschel & Sohn GmbH, etableret i 1810 i Kassel, Tyskland, var en af de mest fremtrædende producenter af damplokomotiver i verden og spillede en afgørende rolle i udviklingen af jernbanetransport gennem det 19. og det meste af det 20. århundrede. Virksomhedens bidrag til jernbaneindustrien strækker sig over et bredt spektrum af lokomotivtyper, der tjente både passager- og godstransport på tværs af kontinenter. Henschels damplokomotiver er kendte for deres kvalitet, pålidelighed og teknologiske innovationer, der satte standarden i en æra, hvor damp var kongen af jernbanetransport.
SFJ Lokomotivet var beregnet til godstog, men brugtes også til persontog på de sydfynske baner med hovedstrækningen Odense-Svendborg, samt de lidt mindre Svendborg-Faaborg og Svendborg-Nyborg banerne.