Links til supplerende læsning:
en.wikipedia.org (Beskrivelse af LVJ - Borsig årgang 1900)www.jernbanen.dk (Beskrivelse af LVJ - Borsig årgang 1900)
Stamdata for LVJ 2
Byggeår | 1900 |
Byggenummer | 4.818 |
Fabrikant | Borsig |
Model | LVJ - Borsig årgang 1900 |
Antal indkøbt | 3 |
Karrosseri | Stål |
Tjenestevægt | 28.000 kg |
Tomvægt | 21.000 kg |
Fremdriftsmiddel | Kul og vand |
Motor | Dampkedel |
Transmission | Allan-styring og træk via kobbelstænger. |
Bremsetype | Vakuumbremse og håndbremse. |
Sammenkoblingstype | Træktøj og skruekobling |
Kedeltryk | 12 Atm. |
Kul | 1 Tons |
Vand | 3,3 m³ |
Akselrækkefølge | 0C0 |
Antal trækkende aksler | 3 |
Hastighed MAX | 45 km/t |
Sporvidde | 1.435 mm |
Længde over puffere | 7.770 mm |
Hjuldiameter | 1.100 mm |
Materiellets ejerforhold | ||||
Litra | Fra dato | Til dato | Materielejer | Beskrivelse |
---|---|---|---|---|
LNJ 2 | 1923 | 1932 | Lyngby-Nærum Jernbane (LNJ) | |
LNJ 2 | 1917.05.01 | 1917.10.31 | Hillerød-Frederiksværk-Hundested Jernbane (HFHJ) | Udlejet maj-oktober 1917 til HFHJ. |
LVJ 2 | 1900 | 1923 | Lyngby-Vedbæk Jernbane (LVJ) | |
Materiellets journal | ||||
Litra | Fra dato | Til dato | Beskrivelse | |
LNJ 2 | 1932 | Udrangeret efter de brugbare dele var anvendt til LNJ 1 i 1926 blev resten solgt til Chr. Sørensen i 1932 for 250,- kr. til ophugning. | ||
LNJ 2 | 1926 | 1932 | Hensat i ikke køreklar stand, efter brugbare dele var blevet anvendt til hovedrenoveringen af LNJ 1 i 1926. | |
LNJ 2 | 1923 | Omlitreret fra LVJ 2 til LNJ 2. |