Rødvig Station
Rødvig station var den eneste endestation, som Østbanen ejede fra starten i 1879. Stationen er beliggende i havnebyen Rødvig og arkitekturen er i samme byggestil som mange af banens andre stationer fx Karise, Vallø og Klippinge – eneste, men markante, forskel er at Rødvig station er opført med kalksandstensblokke og ikke de røde teglsten som ellers er gældende for banens andre stationer.
Den 6. august 1879 blev stationens ca. 300 meter langt havnespor taget i brug, men allerede i 1881 blev havnesporet omlagt da det blev beskadiget af højvande. I 1978 blev havnespor og sidespor til remisebygningen fjernes.
I årene 1950 til 1951 blev stationsbygningen udvides med en ekstra fløj.
I 1987 blev al jernbaneekspedition overtages af postvæsenet og i 1992 blev både jernbane- og postekspedition overtages af Stevns Turistforening, der samtidig flytter ind på stationen. I 1995 overtager Østbanen igen jernbane- og postekspedition - som igen senere overtages helt af postvæsenet. Den 19. juni 2004 forlader postvæsenet stationsbygningen og bygningen sættes til salg.
Den 11. januar 2004 er det, efter flere år med hærværk og grafittig, slut med overnattende tog på Rødvig station og herefter kører alle tog til overnatning i Hårlev.
Ved passager tællingerne var der i 1934: 20.693 og igen i 2000: 54.000 påstigninger.