Mollerup Trinbræt med Sidespor
Mollerup Trinbræt med sidespor åbnede sammen med forlængelsen af Fårup-Viborg banen til Mariager, som en af de sidste etablerede danske jernbaner den 1. juli 1927. Mollerup Trinbræt havde en meget fin bygning, som var udført i træ, havde store vinduer og var med tegltag. På perronen var der et trinbrætssignal til at gøre opmærksom på, at man gerne ville med toget.
Mollerup Trinbræt var en noget speciel konstellation på Mariager-Fårup-Viborg Jernbane da trinbrættet havde ét offentligt sidespor og stykgodsekspedition. Mollerup Trinbræt var dog ikke ene om den spøjse sammensætning da der har været hele 7 trinbrætter på Fårup-Viborg strækningen af denne type. Det skal dog lige siges at stykgodsekspeditionen først kom året efter i 1928 og ekspeditionen blev varetaget af Ørum Station og dennes personalet. Der var heldigvis ikke tale om, at der sad en mand helt alene ude i det fjerntliggende og meget øde trinbræt for at læsse gods af/på og stemple tilhørende fragtbreve.
Persontrafikken på Mollerup Trinbræt lukkede sammen med persontrafikken på Fårup-Viborg strækningen den 29. maj 1965. Officielt stoppede stykgodsekspeditionen først den 31. marts 1966 på Mollerup Trinbræt, men det er uklart om der reelt har været ekspederet stykgods i denne periode, men det mest sandsynlige er, at der ved Mollerup Trinbræt kun har var mulighed for forsendelse af vognladningsgods, indtil nedlæggelsen i 1966.
Efter nedlæggelsen af Mollerup Trinbræt i 1966, blev trinbrættet og ventebygningen blev fjernet kort tid efter.