Ellidshøj Station havde en stor betydning under anlæg af banen fra Randers til Aalborg, da der blev hentet store mængder grus fra grusgravene omkring stationen fra to sidespor. Det sidste af Sidesporene fandtes indtil midten af 80'erne.
Ellidshøj Station havde Danmarks sidste håndbetjente bomanlæg, som først blev automatiseret i 1988 for helt i 1990 at blive erstattet af et automatisk helbommeanlæg. I dag er overkørslen ved stationen lukket og Mjels Brovej er flyttet til bro over banen sydvest for Ellidshøj Station.
Ellidshøj Station blev ikke genåbnet i forbindelse med åbning af Aalborg nærbane, men har alligevel en vigtig rolle i Aalborg Nærbane som den eneste togfølgestation på strækningen fra Skørping til Aalborg, hvor stationen er sikkerhedsmæssigt bemandet i dagtimerne på hverdage og lørdage.
BBR DATA fra Danmarks Adressers Web API (DAWA), som Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering (SDFE) har ansvaret for. BBR DATA hentet: 2022-01-25 14:06:44
Kort over Ellidshøj Station - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Ortofoto forår)
Kort over Ellidshøj Station - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Topgrafisk kort 1980-2001)
Kort over Ellidshøj Station - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Topografisk kort 1953-1976)
Kort over Ellidshøj Station - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Lave Målebordsblade 1901-1971)
Litteratur for: Ellidshøj Station
>> Husk at støtte de hårdarbejdende forfattere, som bruger meget tid på at sikre vores danske jernbanehistorie. <<
Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN
Nordjyske jernbaner Niels Jensen 1976 119 København J. Fr. Clausen 87-11-03756-3