Pårup Station blev den eneste mellemstation på Gribskovbanens, ved forlængelsen fra Græsted til Gilleleje i 1896. Pårup Station havde et yders begrænset oplandet og der kom aldrig en trafik af betydning – hverken af person- eller for godstrafikken. Man havde en forhåbning om at der var en hvis turistmæssige interesse, men den udeblev og blev begrænset til Søborg og omgivelser omkring Søborg.
Pårup Station blev nedsat til trinbræt i 1955, og bygningen blev nedrevet i 1984.
Kort over Pårup Station [1896-1955] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Ortofoto forår)
Kort over Pårup Station [1896-1955] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Ortofoto forår)
Kort over Pårup Station [1896-1955] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Topgrafisk kort 1980-2001)
Kort over Pårup Station [1896-1955] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Topografisk kort 1953-1976)
Kort over Pårup Station [1896-1955] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Lave Målebordsblade 1901-1971)
Litteratur for: Pårup Station [1896-1955]
>> Husk at støtte de hårdarbejdende forfattere, som bruger meget tid på at sikre vores danske jernbanehistorie. <<
Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN