Nørre Alslev Trinbræt
Nørre Alslev Trinbræt er en del af den nye bane fra Ringsted til Femern. Som led i byggeriet af den kommende trafikkorridor til Europa via Femern tunnellen. I forbindelse med omlægning af banen er Nørre Alslev Trinbræt flytter lidt længere sydpå i forhold til Nørre Alslev Station. Nørre Alslev Trinbræt har fået en gangbro med elevatorer, men den nuværende gangtunnel bliver bevaret, så der er flere muligheder for at komme på tværs af banen. Desuden kommer der blandt andet nye læskure og støjskærme på begge sider af banen.
På Falster bliver der som del af Femern-projektet udruller det nye signalsystem, som blev klar december 2021. Strækningen forbi Nørre Alslev Trinbræt er elektrificeret for at være klar til fremtidens el-tog.
Fakta om Nørre Alslev Trinbræt
• Byggeperiode: marts-august 2021
• Perronerne forlænges ca. 40 meter mod syd
• Ny gangbro
• Nye læskure
• Støjskærme på begge sider af stationen
• Nyt signalsystem
• Elektrificering
• Den nuværende gangtunnel er blevet bevaret
• Den oprindelige Nørre Alslev Station nedlægges helt
Entreprenøren startede den 27. marts 2021 på perron og spor ud mod Skernevej i gang og arbejdet blev afsluttet august 2021, hvorefter Nørre Alslev officielt blev indviet den 27. september 2021.