Tårup Trinbræt med Sidespor
Tårup trinbræt blev anlagt i 1901 med venteskur. Venteskuret blev senere udskiftet med samme betonmodel, som benyttes på Langelandsbanen.
Tårup trinbræt fik d. 27. august 1930 sidespor med ekspedition fra Mesinge station.
Tårup trinbræt blev anlagt i 1901 med venteskur. Venteskuret blev senere udskiftet med samme betonmodel, som benyttes på Langelandsbanen.
Tårup trinbræt fik d. 27. august 1930 sidespor med ekspedition fra Mesinge station.
Byggeår | 1901 |
Åbnet | 1901 |
Nedlagt | 1966.03.31 |
Nedrevet | Nedrevet |
Højde placering over havet | 1,4 meter |
GPS koordinater | 55.480014,10.651231 |
Jernbanens navn | Operatør | Længde | Åbnet | Nedlagt |
---|---|---|---|---|
Odense-Kerteminde-Dalby Jernbane | OKMJ | 31,6 | 1900.04.05 | 1966.03.31 |
Odense-Kerteminde-Martofte Jernbane | OKMJ | 35,6 | 1900.04.05 | 1966.03.31 |
![]() | Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN | Odense-Kerteminde-Martofte Jernbane Lars Viinholt-Nielsen 2020 180 Bane Bøger Aps 9788791434556 |
![]() | Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN | Fynske jernbaner Niels Jensen 1976 112 København J. Fr. Clausen 87-11-03736-9 |
![]() | Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN | Sådan husker jeg - OKMJ Hans Gerner Christiansen 1978 60 Dansk Jernbanearkiv 87-87499-03-7 |