Haugbyrd Trinbræt
Haugbyrd Trinbræt eller Havbyrd som det blev stavet de sidste år banen var i drift. Havbyrd var med perron og ventesalsbygning af træ med tegltag og Havbyrd havde et 115 meter langt krydsningsspor.
Byggeår | 1917 |
Åbnet | 1917.08.04 |
Nedlagt | 1963.03.31 |
Nedrevet | Nedrevet |
Arkitekt | Christian Edvard Sylow |
Højdeplacering over havet | 33,7 meter |
GPS koordinater | 55.411511,11.821591 |
Jernbanens navn | Operatør | Længde | Åbnet | Nedlagt |
---|---|---|---|---|
Køge-Ringsted Jernbane | KRB | 33,2 | 1917.08.04 | 1963.03.31 |
Titel:- 1951 -
Sted:Danmark, Sjælland, Ringsted
Vejnavn:Tolstrupvej
Husnummer:29
Lokalitet:Havbyrd
Postnummer:4100
By:Ringsted
Ophav:Sylvest Jensen Luftfoto
År:1951
Id:H01380_p_020.tif
Titel:- 1954 -
Sted:Danmark, Sjælland, Ringsted
Ophav:Sylvest Jensen Luftfoto
År:1954
Id:H04896_030.tif
Titel:- 1953 - Tolstrupvej 29
Sted:Danmark, Sjælland, Ringsted
Vejnavn:Tolstrupvej
Husnummer:29
Lokalitet:Havbyrd
Postnummer:4100
By:Ringsted
Ophav:Sylvest Jensen Luftfoto
År:1953
Note:Havbyrd trinbræt ses i baggrunde
Id:H03121_036c.tif
Transportselskab/ operatør: Kjøge - Ringsted Banen (KRB)
Jernbanested: Køge - Ringsted
På strækningen: Køge - Ringsted
Beskrivelse: Varehus: *Gummersmark samt *Lellinge, *Bjæverskov, *Østervang, *Ørslev, *Farendløse og *Sneslev. Trinbrætskur: *Nyvang, *Yderholm og *Havbyrd. Sign.: Chr. E. Sylow.
Infrastrukturejer: Køge - Ringsted Jernbaneselskab
Motivdato: 6/1915
Delsamling: Ulrik T. Jensens samling
Scannummer: KRB-udhuse-trinbratter-scan22526
Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN | Køge-Ringsted Jernbane (Dansk Jernbane-Klub: 20) B. Wilcke og P. Thomassen 1967 115 Dansk Jernbane-Klub | |
Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN | Køge-Ringsted Jernbane (Dansk Jernbane-Klub: 55) Thomas Nørgaard Olesen 2004 160 Dansk Jernbane-Klub 8787050374 | |
Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN | Sydøstsjællandske jernbaner Niels Jensen 1979 96 København J. Fr. Clausen 87-11-03935-3 |