Pisselhøj Trinbræt
Pisselhøj Trinbræt startede som et uofficielt trinbræt d. 1. august 1944, hvor Skinnebusserne standse ved Pisselhøj. Først fra d. 15. maj 1949, kom der et rigtigt trinbræt og Pisselhøj var officiel.
Pisselhøj Trinbræt startede som et uofficielt trinbræt d. 1. august 1944, hvor Skinnebusserne standse ved Pisselhøj. Først fra d. 15. maj 1949, kom der et rigtigt trinbræt og Pisselhøj var officiel.
Byggeår | 1944 |
Åbnet | 1944.08.01 |
Nedlagt | 1969.03.31 |
Nedrevet | Nedrevet |
Højde placering over havet | 32,1 meter |
GPS koordinater | 56.797561,9.472400 |
Jernbanens navn | Operatør | Længde | Åbnet | Nedlagt |
---|---|---|---|---|
Aalborg-Hvalpsund Jernbane | APB | 75,1 | 1899.07.16 | 1969.03.31 |
![]() | Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN | Dengang der gik tog til Sæby, Fjerritslev, Hadsund og Hvalpsund Finn Madsen og Frank Sørensen 2009 23 Aalborg Limfjordsbanen |
![]() | Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN | Nordjyske jernbaner Niels Jensen 1976 119 København J. Fr. Clausen 87-11-03756-3 |
![]() | Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN | Aalborg-Hvalpsund Jernbane Hans Jørn Fredberg, Poul Thor Hansen 2009 276 Dansk Jernbane-Klub 9788787050609 |