Kliplev Holdeplads med sidespor
Kliplev Holdeplads var med sidespor. Kliplev blev nedlagt i 1974, men genåbnet i 1979 som trinbræt. Kliplev stationsbygning blev nedrevet i 2004.
Kliplev Holdeplads var med sidespor. Kliplev blev nedlagt i 1974, men genåbnet i 1979 som trinbræt. Kliplev stationsbygning blev nedrevet i 2004.
Byggeår | 1901 |
Åbnet | 1901.07.15 |
Nedlagt | I drift |
Nedrevet | November 2004(Stationsbygningen) |
Arkitekt | Friedrich Wilhelm Adolph Jablonowski |
Stednavneforkortelse | Kw |
Højde placering over havet | 40,0 meter |
GPS koordinater | 54.935194,9.398437 |
Jernbanens navn | Operatør | Længde | Åbnet | Nedlagt |
---|---|---|---|---|
Tinglev-Sønderborg | DSB | 41,2 | 1901.07.15 | I drift |
Tinglev-Tørsbøl | DSB | 17,0 | 1901.07.15 | 1974.05.26 |
Banedanmarks Data for Kliplev Holdeplads med sidesporStations DATA fra Banedanmarks Open Data: http://geodata-banedanmark.opendata.arcgis.com/Stations DATA hentet: 2020-05-16 19:22:50 | |
Afsnits navn | Kliplev |
Afsnits type | Trinbræt |
Afsnits forkortelse | Kw |
Afsnits GPS koordinater | 54.9350562,9.39875474 |
![]() | Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN | Sønderjyske jernbaner Niels Jensen 1975 80 København J. Fr. Clausen 87-11-03697-4 |
![]() | Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN | En returbillet til Sønderborg, tak! Flemming Wraae, Steen Thunberg 2008 168 Brande Bladet 87-985561-3-4 |