SVJ - Skive-Vestsalling Jernbane
Man havde diskuteret anlægget af en jernbane gennem Vestsalling siden 1890'erne, dog uden at der var kommet noget konkret projekt ude af dette. Et ambitiøst projekt om anlæg af en elektrisk bane var på tale omkring 1908. Det var en på papiret stærkt konsortium bestående af blandt andre J. lückstadt og H. N. Andersen. Disse mænd og deres forskellige konsortier havde planer om anlæg af flere elektriske baner i Jylland uden statsstøtte og det lykkedes dem at få optaget de fleste (9 ialt) i loven af 27. maj 1908.
Der blev dog ingenting ud af disse projekter og man måtte starte forfra i Vestsalling. Man måtte have fat i en ny finansieringsmodel med 50 procent statstøtte. Dette projekt blev optaget i loven af 20. marts 1918 og vedtaget. Der blev tildelt koncession den 30. oktober samme år. Der gik dog endnu omkring fire år inden man den 10. december 1922 endelig kunne indvie banen. Vestsallingbanen udgik fra Skive Nord station, men alle tog blev gennemført til Skive H. På Skive H havde Vestsallingbanen et enkelt perronspor, remise og drejeskive. Fra Skive Nord - Skive H. benyttede man DSBs spor. Allerede i 1930'erne var Vestsallingbanen i fare for at blive nedlagt, men blev som mange andre baner reddet af 2. verdenskrigs udbrud. I 1960'erne gav banen så store underskud at staten ikke længere var villig til at bidrage og i 1966 blev banen nedlagt.