Sylvius Knutzen


Sylvius Knutzen

Stamdata for Sylvius Knutzen

Arkitekt født1870.08.06 i Odense
Arkitekt død1939.07.01 i Hellerup

Billeder af Sylvius Knutzen

Billede af Sylvius Knutzen.
Billede af Sylvius Knutzen.
Fotograf: Ukendt - Dato: Ukendt



Sylvius Knutzen er krediteret som værende arkitekt for bygningen af stationerne i denne oversigt

FotoStationens navnBeskrivelse
Bjørnholm Station
Bøjholm HoldepladsBøjholm Holdeplads skulle oprindeligt have heddet Øksenvad, men b...
Gjølstrup Station (Gjø)Gjølstrup Station var placeret i pæn afstand nord øst for byen Gj...
Hellum Station
Stedet er fotograferet Hirtshals Station (Hhs) [1925-1928]Den oprindelige stationsbygning fra 1925 i Hirtshals fortæller si...
Stedet er fotograferet Hirtshals Trinbræt (Hhs) [1928-1938]Den oprindelige stationsbygning fra 1925 i Hirtshals fortæller si...
Hjallerup Station (Hja)
Hjermitslev StationHjermitslev Station var placeret i den nord/nord østlige ende af ...
Stedet er fotograferet Hjørring vestbanegård StationHjørring Vestbanegård var tegnet af Sylvius Knutzen og blev bygge...
Stedet er fotograferet Horne Station (Hon)Postekspeditionen på Horne Station ophørte i 1965 og den 1. juni ...
Ilbro Station (Ilb)Ilbro Station gav ikke Ilbro det opsving, som de øvrige stationsb...
Ingstrup StationIngstrup Station var placeret godt 2 km øst for Ingstrup by, som ...
Jelstrup StationJelstrup Station var Hjørring-Løkken-Aabybro banens mindste stati...
Klokkerholm Station
Kaas Station (Kås)Kaas Station var den stationer på banen med den største mængde af...
Stedet er fotograferet Løkken Station (Løk)Løkken Station var Hjørring-Løkken-Aabybro banens største mellem ...
Stedet er fotograferet Lønstrup StationLønstrup Station lå ca 1 km. syd/øst for byen Lønstrup ud til Kys...
Lørslev StationLørslev Station gav Lørslev et opsving, som de øvrige stationsbye...
Mylund Station
Pandrup Station (Pan)Pandrup Station. Var, bortset fra Løkken, en af banens største st...
Stedet er fotograferet Ryaa StationRyå station var selve afgreningen mellem Fjerritslev og Løkkenban...
Røgelhede Station
Saltum StationSaltum Station var ikke placeret i Saltum by, men Sønder Saltum, ...
Sæsing Station (Sæs)Sæsing Station var meget lig Hørbybanens mindre stationer som fx ...
Stedet er fotograferet Sønderlev Station (Søv)Sønderlev Station lå ud til Skallerupvej i midten af byen Sønderl...
Thorshøj Station (Thh)Thorshøj Station lå i byens nord/østlige ende. Byen voksede til 2...
Stedet er fotograferet Tornby Station (Tnb)Tornby station fik i 1970 krydsningsspor, og er i dag den eneste ...
Tranget StationTranget Station var en af Hørby banens mindste stationer, som ble...
Taars Station (Tårs)Taars Station havde stationsforstander og var banens bedste med i...
Uggerhalne Station
Stedet er fotograferet Vellingshøj Station (Vlh)Vellinghøj Station var planlagt som afgreningsstation mellem side...
Stedet er fotograferet Vidstrup Station (Vid)Vidstrup station var ikke en ubetinget succes da både persontrafi...
Stedet er fotograferet Vittrup Station (Vit)Vittrup Station var placeret i den østlige ende af Vittrup by, so...
Vrensted StationVrensted Station var placeret i den vestlige ende af Vrensted by,...
Østervrå Station (Øvr)Østervrå Station var af samme type som Taars station på Hørbybane...