Farris Station var grænsestation på den tyske side indtil genforeningen i 1920.
Den uanselige lille stationsbygning i Farris på strækningen Fredericia-Padborg var den nordligste tyske station på banen Vojens-Vamdrup, som åbnede i 1866. Men Vamdrup var den egentlige grænsestation, og oplandet var ikke meget bevendt. Heller ikke efter genforeningen i 1920 fik stationen nogen videre betydning, og den nedsattes til billetsalgssted i 1958 og til trinbræt i 1964, hvor trinbrættet nedlagdes i 1972 og stationsbygning blev revet ned ved samme lejlighed.
Farris Station er i dag Teknisk station, hvor den er fjernstyret krydsningsstation.
Billede af Farris Teknisk Station. Fotograf: Jacob Laursen - Dato: den 5. april 2020 Download billede
Kort over Farris Teknisk Station
Kort over Farris Teknisk Station - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Ortofoto forår)
Kort over Farris Teknisk Station - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Ortofoto forår)
Kort over Farris Teknisk Station - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Topgrafisk kort 1980-2001)
Kort over Farris Teknisk Station - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Topografisk kort 1953-1976)
Kort over Farris Teknisk Station - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Lave Målebordsblade 1901-1971)
Kort over Farris Teknisk Station - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Preussiske målebordsblade 1899 - 1920)